Webáruház készítés lépésről lépésre

2022.01.17.
Posted in Blog
2022.01.17. BRANDRE FEL

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, amit a statisztikák is jól mutatnak, így aki időben lép, piaci előnyben részesülhet azokkal szemben, akik még halogatják ezt a döntést. Azonban a webáruház készítés előtt fontos tisztázni néhány kérdést, hogy ne csak egy felületünk legyen, ahol értékesíthetjük termékeinket, de az valódi eredményeket is hozzon.

Ebben a cikkben a webáruház készítéssel fogunk foglalkozni lépésről lépésre, beszélünk annak előnyeiről és hátrányairől, és hogy milyen további lehetőségeket biztosít a kereskedők részére.

Milyen terméket áruljunk a webáruházunkban

Első és legfontosabb kérdés, amit tisztáznunk kell, hogy mit árulunk majd az áruházunkban. Talán egyértelműnek tűnik, mégis egy komplexebb kérdés, amivel fontos foglalkoznunk. Vannak akik komplett termékekkel lépnek az online piacra, akadnak viszont olyanok is, akik a kereslet és a statisztikák alapján fognak majd termékkört meghatározni.

Bontsuk tehát 2 részre: akiknek van már termékük, akiknek még nincs termékük.

Akik még nem rendelkeznek termékkel, de szeretnének az online világban sikereket elérni az offline üzletükön túlmenően, azoknak kiemelten fontos, hogy egy nagyobb kutatást végezzenek.

Egy termék akkor lesz jól eladható, ha jól bemutatható, alacsony a kockázata, nehezebb beszerezni mint egy átlagos terméket, és piaci rést tudunk vele betölteni. Ugyanakkor egy kedvező ár is könnyen eladhatóvá tehet számos terméket.

Akiknek pedig van már termékük, azok nagy valószínűséggel tudni fogják, mely termékekkel szeretnék megtölteni webáruházukat. Ők általában már régóta jelen vannak a piacon és tudják, hogy mire vágynak a vásárlóik. Rendelkeznek már meglévő vásárlói körrel, ismerik a piacot.

Azonban ők sem kerülheti meg a kutatásokat, hiszen nem minden termék alkalmas arra, hogy online értékesítsük. Biztosan minden kereskedő kiáll a saját termékkínálata mellett, de a webáruház működése során érheti kellemetlen meglepetés is, ha elmarad a vásárlói érdeklődés.

Azért tűnhet úgy, hogy a vásárlóidat csak az ár érdekli, mert még nem adtál nekik semmi mást, ami érdekelhetné őket.

Seth Godin

A webáruház készítés előtt fontos tudni

Ha webáruház készítés előtt elláunk, akkor fontos felmérni a lehetőségeinket és a kínálatot, hogy miből választhatunk. Hosszú távon kifizetődő döntés lehet, ha több helyről begyújtött információk és szempontok alapján hozzuk meg a döntésünket.

1. Webáruház konstrukciók és lehetőségek

Számos lehetőség van arra, hogy webáruház készítésbe fogjunk. Ilyen például az egyedi fejlesztésű webáruház, amit egy fejlesztő céggel tudunk elkészíttetni, vagy saját vállalkozásunkban a programozónkkal, aki rendelkezik elegendő szaktudással. Fontos eldöntenünk, milyen funkciókra van szükségünk, és mivel tudnánk megkönnyíteni a vásárlóknak a webáruház használatát.

Ebben a konstrukcióban szinte minden megvalósítható, amit a vállalkozás szeretne, ugyanakkor ez sokkal több pénzt is időt vesz igénybe.

Lehetőségünk van CMS (Content Management System), azaz tartalomkezelő rendszerrel is felépíteni az online áruházunkat, ilyen rendszerek például a WordPress/Woocommerce, a Joomla/VirtueMart, a Drupal, Magento és a Shopify.

Ez a verzió jóval kedvezőbb áron elkészíthető az egyedi fejlesztésű webáruházhoz képest, ugyanakkor korlátozottabbak is a lehetőségeink. Ugyanakkor személyre szabható a design, mivel nyílt forráskódú rendszer, így a világ több részéről is különböző fejlesztések érkeznek, ezáltal számos funkcióval bővíthetjük oldalunkat.

Nem utolsó sorban fennáll a lehetőség arra is, hogy előfizetéses webshopunk legyen bérleti konstrukcióban. Havidíjas szolgáltatások kereében előre lefejlesztett webáruházunk lehet, amit már csak személyre kell szabnunk és beállítanunk az igényeink szerint.

2. Webáruház készítés árak

Nem mindegy, hogy milyen fejlesztésű webáruházat választunk, mivel hosszútávon is meghatározhatja a kötlségeinket elkészítés és fenntartási oldalról.

Egy átlagos webshop elkészítése 350.000-450.000Ft-tól indul a haza piacon. Az árat nagyban befolyásolhatja a megrendelő igényei. Bérelhető rendszerek esetében már 5000Ft + ÁFA havidíjon elérhető konstrukciót kapunk limitált funkciókkal. Természetesen minél többet tud a webáruház, annál drágább a havidíja is.

Érdemes mérlegelni, hogy mivel járunk jobban hosszú távon, hiszen egy havidíjas rendszer is könnyen utolérheti az egyszeri fejlesztés összegét egy bizonyos idő után.

3. Webáruház készítés és üzemeltetés feltételei

Alapvető feltétele a meglévő vállalkozás/számlaképesség, a tevékenységhez szükséges tevékenységikör, valamint az engedélyek. Engedélyek tekintetében szükségünk van a székhely szerinti illetékes jegyzőtől az adott termékekre vonatkozó bejegyzésre.

Amennyiben személyes átvételre is van lehetőség, akkor működési engedélyre is szükségünk lesz. Ezen túlmenően bizonyos termékek esetén ÁNTSZ, építésügyi hatóság, stb.

Az internetes kereskedőknek számolniuk kell környezetvédelmi megfeleltetésre is a csomagolások miatt.

A webáruház üzemeltetése során tájékoztatási kötelezettségünk is van, ami a törvény határoz meg. Ilyenek például a vállalkozásra vonatkozó adatok, ügyfélszolgálati elérhetőség, GDPR adatvédelmi nyilatkozat, ÁSZF, elállási nyilatkozat..stb.

4. Elengedhetetlen az SSL tanúsitvány 

A webáruházad működésének egyik alapvető feltétele, hogy legyen érvényes SSL szolgáltatásod. Ez nyújt biztonságot a felhasználók számára, és egyre többen figyelembe is veszik, ha egy online felületen vásárolnak, fizetnek bankkártyájukkal. Ez arra szolgál, hogy az érzékeny/személyes adatok kezelése titkosítva, biztonságban történik.

Az SSL szolgáltatást a tárhelyszolgáltatók többsége biztosítja, a free ssl (díjmentes önaláírós SSL) szolgáltatás is egyre több helyen elérhető.

5. Töltsd fel a teljes készletet

Ha már megvagy az alapokkal és biztonságosan működik a webáruházad, töltsd fel azokat a termékeket, amiket értékesíteni akarsz. Add meg a termékek nevét, termékkategróiákat és hogy milyen áron kívánod eladni azokat. A feltöltött termékeket egy minőségileg is helytálló, figyelemfelkeltő képpel egészítsd ki, hogy felkeltse mások érdeklődését is.

6. Keresőoptimalizáld a webáruházad

Hatalmas lehetőség rejlik a keresőoptimalizálásban. Mivel az online piacon hatalmas verseny folyik, így kiemelt fontosságú, hogy foglalkozol-e a SEO-val, más néven a keresőoptimalizálással. Ha ezt kihagyod, akkor a webáruházad tartalmai nem jelennek meg értékelhető helyen a keresőkben, így organikusan, azaz díjmentesen nem lesz látogató forgalmad.

Támogasd online marketinggel webáruházad

Az online marketing segít erősíteni a márkád, megtartani a már meglévő vásárlóidat és újakat szerezni. Egy jó stratégiával még azokat a vásárlókat is elérheted, akik már régóta nem vásároltak nálad, és talán már le is mondttál róluk.

Használd a közösségi média felületeket és a bennük rejlő lehetőségeket az online marketinged támogatásának érdekében.

Ha nem érzed magad szakmailag hozzáértőnek az online marketinghez és az esetleges PPC kampányok menedzseléséhez, mindenképpen azt javasoljuk, hogy fordulj szakemberhez. Ebben is segítségedre lehet egy online marketing ügynökség.