Közösségi média marketing és a benne rejlő lehetőségek

2022.01.12.
Posted in Blog
2022.01.12. BRANDRE FEL

Miért használd a közösségi média marketinget?

A különböző közösségi média felületeken hirdetni komplex folyamat. Nem elegendő egy egyszeri kommunikáció, folyamatosan tartani kell a kapcsolatot a célcsoportunkkal.

Ezeken a weboldalakon közösségek alakulnak ki a vállalkozás és a potenciális vagy már meglévő vásárló, valamint a többi vásárló között. A jó és a rossz tapasztalatok ugyanolyan gyorsan terjedhetnek vállalkozásunkról.

Az emberek egyre több időt töltenek a közösségi média oldalakon és alkalmazásokban, ezen belül legtöbbet a Facebookon és Instagramon.

Elérhetünk fiatalabb és idősebb célcsoportot is egyaránt, akik úton útfélen használják ezeket az alkalmazásokat a telefonjukon. Mi azt valljuk, hogy legyünk ott, ahol a vásárlóink is vannak.

A hirdetések mellett lehetőségünk van és szükséges is tartalmakat megosztanunk az érdeklődőknek, hogy információkat osszunk meg és növeljük a jelenlétünket a közösségi médiában.

Fontos, hogy kommunikáljunk a vásárlóinkkal és reagáljunk a felmerülő kérdésekre és igényekre. Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy növeljük a lojalitásukat, ugyanakkor plusz feladat a válallkozásunknak.

A Facebook és az Instagram elérhető adatokat tárol a látogatóidról statisztika formájában, amiket egy algoritmus folyamatosan figyel és kielemzi neked, hogy azt szabadon használhasd az eredményességed növelésének érdekében.

Milyen szempontok alapján tudjuk célozni a hirdetésünket

Fontos, hogy a létrehozott hirdetésekkel akkor tudod eredményesen értékesíteni termékeidet és szolgáltatásaidat, ha a lehető legpontosabb célzással eljuttatod azt a célközönséged számára.

Ilyenek például a következők:

  • Nem és életkor
  • Földrajzi helyek (lakhely, tartózkodási hely, utazási cél)
  • Végzettség
  • Iskola vagy munkahely
  • Munkahelyi pozíció
  • Érdeklődési kör és hobbi
  • Közelgő életesemények
  • Párkapcsolati státusz

A közösségi média marketing előnyei

Kiváló célzási lehetőséget kínál a Facebook, az Instagram és a LinkedIn is. Más marketing eszközökkel szemben jóval alacsonyabb elérési költsége van a hirdetéseknek ezeken az oldalakon.

A weboldalunkon már korábban járó látogatóknak remarketing kampányokat indíthatunk. Olyan hasznos statisztikákat kapunk, amik alapján folyamatosan javíthatjuk a kampányaink hatékonyságát.

Ezek a közösségi média felületek nagyon jól erősítik a fogyasztó hűséget, ha az üzleti oldalunkkal rendszeresen foglalkozunk, töltünk fel tartalmat.

Az aktív látogatások eredményeképpen javul a weboldalunk közösségi média pontjai, így támogatva a SEO/keresőoptimalizálást.

Közösségi média marketing csatornák

Több közösségi média marketing csatorna is elérhető, amiből célszerű kiválasztani a válallkozásunk számára a legfontosabbakat, ahol elérjük a célközönségünket. Fektessünk minél nagyobb hangsúlyt az általunk nagyobb prioritású oldalnak.

Facebook

Manapság a legjobban elterjed közösségi média felület világszerte. Az oldal elsősorban a személyes kapcsolataink megerősítésére és fenntartására szolgál. Emellett a hirdetési rendszere igen részletes tervezési lehetőséget biztosít, hogy növeljük a hirdetéseink eredményességét.

Instagram

A META közösségi hálózat része, elsősorban képi és videó tartalmak megosztására szolgál. Legfőbb célcsoport ezen a felületen a fiatalok, akik magasabb kategóriás termékekre és szolgáltatásokra is fogékonyak. Ezt a felületet leginkább azoknak javasoljuk, akik rendelkeznek minőségi vizuális tartalmakkal.

LinkedIn

B2B és HR központú vállalkozásoknak szinte elvárás a LinkedIn-en való jelenlét. A munkaerő toborzáson kívül kiváló üzleti kapcsolati tőkét is építhetünk az oldalon keresztül. Kifejezetten szakembereknek létrehozott közösségi felület, a Facebookkal ellentétben nem a baráti viszonyokat próbálja erősíteni, hanem az üzleti kapcsolatokat.

Youtube

Ez egy nyilvános videómegosztó felület, ahol megoszthatjuk videóinkat és megnézhetjük a mások által feltöltött tartalmakat is. Ha van lehetőségünk folyamatos minőségi és kreatív tartalmat létrehozni, akkor érdemes belevágni. Hirdetéseket a Google Ads oldalán keresztül tudunk létrehozni.

Pinterest

A pinterest hasonlóan az Instagramhoz képi tartalmak megosztásával tevékenykedik. Hirdetéseinket a Pinterest Business-en keresztül tudjuk létrehozni. Növelhetjük célközönségünk táborát, márka vagy termék ismeretségünket. Növeld üzleted forgalmát, győzd meg leendő vásárlóidat, hogy miért vásároljanak nálad.

Ha Facebook hirdetés, akkor Facebook Pixel

A Facebook Pixel egy olyan követőkód, aminek a segítségével a Facebook képes lesz a lehető legpontosabban követni a hirdetéseid eredményeit és hatékonyságát. Nagyban hasonlít a Google Analytics működési elvéhez.

Mindössze egy rövid kódrészletet kell beillesztenünk a weboldalunk forráskódjába a működéséhez. WordPress alapú weboldalak esetén ezt már plugin segítségével is megoldhatjuk.

Fontos, hogy mérd az eredményeket

Legyen szó bármely közösségi média marketing eszközről, elengedhetetlen, hogy mérjük a hirdetések hatékonyságát, valamint a weboldalunk forgalmát. Alap dolog, sokan mégsem szánnak rá elég időt, hogy kielemezzék az eredményeket.

A legfontosabb eredménymutatók a CPC (Cost per Click), azaz kattintásonkénti költség, ami megmutatja mennyit fizettél egy adott kattintásért, a CPA (Cost per Action), azaz konverziónkénti költség, ami megmutatja mennyibe került egy konverzió a hirdetésednél.