Közösségi média marketing és a benne rejlő lehetőségek
- Miért használd a közösségi média marketinget?
- Milyen szempontok alapján tudjuk célozni a hirdetésünket
- Ha szeretnéd fokozni az online jelenléted, beszéljünk az elképzeléseidről!
- A közösségi média marketing előnyei
- Közösségi média marketing csatornák
- Ha Facebook hirdetés, akkor Facebook Pixel
- Fontos, hogy mérd az eredményeket
- Díjmentes konzultációnk keretében eláruljuk hogyan kivitelezhető.
Szeretnéd kihasználni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket? Mint minden más, a közösségi média marketing is folyamatos változásokon megy keresztül.
Fontos, hogy naprakészek legyünk és tudjuk tartani a lépést az aktuális trendekkel, ha sikereket szeretnénk elérni vállalkozásunkkal.
Miért használd a közösségi média marketinget?
A különböző közösségi média felületeken hirdetni komplex folyamat. Nem elegendő egy egyszeri kommunikáció, folyamatosan tartani kell a kapcsolatot a célcsoportunkkal.
Ezeken a weboldalakon közösségek alakulnak ki a vállalkozás és a potenciális vagy már meglévő vásárló, valamint a többi vásárló között. A jó és a rossz tapasztalatok ugyanolyan gyorsan terjedhetnek vállalkozásunkról.
Az emberek egyre több időt töltenek a közösségi média oldalakon és alkalmazásokban, ezen belül legtöbbet a Facebookon és Instagramon.
Elérhetünk fiatalabb és idősebb célcsoportot is egyaránt, akik úton útfélen használják ezeket az alkalmazásokat a telefonjukon. Mi azt valljuk, hogy legyünk ott, ahol a vásárlóink is vannak.

A hirdetések mellett lehetőségünk van és szükséges is tartalmakat megosztanunk az érdeklődőknek, hogy információkat osszunk meg és növeljük a jelenlétünket a közösségi médiában.
Fontos, hogy kommunikáljunk a vásárlóinkkal és reagáljunk a felmerülő kérdésekre és igényekre. Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy növeljük a lojalitásukat, ugyanakkor plusz feladat a válallkozásunknak.
A Facebook és az Instagram elérhető adatokat tárol a látogatóidról statisztika formájában, amiket egy algoritmus folyamatosan figyel és kielemzi neked, hogy azt szabadon használhasd az eredményességed növelésének érdekében.
Milyen szempontok alapján tudjuk célozni a hirdetésünket
Fontos, hogy a létrehozott hirdetésekkel akkor tudod eredményesen értékesíteni termékeidet és szolgáltatásaidat, ha a lehető legpontosabb célzással eljuttatod azt a célközönséged számára.
Ilyenek például a következők:
- Nem és életkor
- Földrajzi helyek (lakhely, tartózkodási hely, utazási cél)
- Végzettség
- Iskola vagy munkahely
- Munkahelyi pozíció
- Érdeklődési kör és hobbi
- Közelgő életesemények
- Párkapcsolati státusz
Ha szeretnéd fokozni az online jelenléted, beszéljünk az elképzeléseidről!
A közösségi média marketing előnyei
Kiváló célzási lehetőséget kínál a Facebook, az Instagram és a LinkedIn is. Más marketing eszközökkel szemben jóval alacsonyabb elérési költsége van a hirdetéseknek ezeken az oldalakon.
A weboldalunkon már korábban járó látogatóknak remarketing kampányokat indíthatunk. Olyan hasznos statisztikákat kapunk, amik alapján folyamatosan javíthatjuk a kampányaink hatékonyságát.
Ezek a közösségi média felületek nagyon jól erősítik a fogyasztó hűséget, ha az üzleti oldalunkkal rendszeresen foglalkozunk, töltünk fel tartalmat.
Az aktív látogatások eredményeképpen javul a weboldalunk közösségi média pontjai, így támogatva a SEO/keresőoptimalizálást.
Közösségi média marketing csatornák
Több közösségi média marketing csatorna is elérhető, amiből célszerű kiválasztani a válallkozásunk számára a legfontosabbakat, ahol elérjük a célközönségünket. Fektessünk minél nagyobb hangsúlyt az általunk nagyobb prioritású oldalnak.
Manapság a legjobban elterjed közösségi média felület világszerte. Az oldal elsősorban a személyes kapcsolataink megerősítésére és fenntartására szolgál. Emellett a hirdetési rendszere igen részletes tervezési lehetőséget biztosít, hogy növeljük a hirdetéseink eredményességét.
A META közösségi hálózat része, elsősorban képi és videó tartalmak megosztására szolgál. Legfőbb célcsoport ezen a felületen a fiatalok, akik magasabb kategóriás termékekre és szolgáltatásokra is fogékonyak. Ezt a felületet leginkább azoknak javasoljuk, akik rendelkeznek minőségi vizuális tartalmakkal.
B2B és HR központú vállalkozásoknak szinte elvárás a LinkedIn-en való jelenlét. A munkaerő toborzáson kívül kiváló üzleti kapcsolati tőkét is építhetünk az oldalon keresztül. Kifejezetten szakembereknek létrehozott közösségi felület, a Facebookkal ellentétben nem a baráti viszonyokat próbálja erősíteni, hanem az üzleti kapcsolatokat.
Youtube
Ez egy nyilvános videómegosztó felület, ahol megoszthatjuk videóinkat és megnézhetjük a mások által feltöltött tartalmakat is. Ha van lehetőségünk folyamatos minőségi és kreatív tartalmat létrehozni, akkor érdemes belevágni. Hirdetéseket a Google Ads oldalán keresztül tudunk létrehozni.
A pinterest hasonlóan az Instagramhoz képi tartalmak megosztásával tevékenykedik. Hirdetéseinket a Pinterest Business-en keresztül tudjuk létrehozni. Növelhetjük célközönségünk táborát, márka vagy termék ismeretségünket. Növeld üzleted forgalmát, győzd meg leendő vásárlóidat, hogy miért vásároljanak nálad.

Ha Facebook hirdetés, akkor Facebook Pixel
A Facebook Pixel egy olyan követőkód, aminek a segítségével a Facebook képes lesz a lehető legpontosabban követni a hirdetéseid eredményeit és hatékonyságát. Nagyban hasonlít a Google Analytics működési elvéhez.
Mindössze egy rövid kódrészletet kell beillesztenünk a weboldalunk forráskódjába a működéséhez. WordPress alapú weboldalak esetén ezt már plugin segítségével is megoldhatjuk.
Fontos, hogy mérd az eredményeket
Legyen szó bármely közösségi média marketing eszközről, elengedhetetlen, hogy mérjük a hirdetések hatékonyságát, valamint a weboldalunk forgalmát. Alap dolog, sokan mégsem szánnak rá elég időt, hogy kielemezzék az eredményeket.
A legfontosabb eredménymutatók a CPC (Cost per Click), azaz kattintásonkénti költség, ami megmutatja mennyit fizettél egy adott kattintásért, a CPA (Cost per Action), azaz konverziónkénti költség, ami megmutatja mennyibe került egy konverzió a hirdetésednél.
Díjmentes konzultációnk keretében eláruljuk hogyan kivitelezhető.
- All Posts
- Blog

Performance marketing a teljesítményre fókuszálva A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A brandépítés lépései…

Hatékony landing oldalt szeretnél? Hoztunk néhány hasznos tippet! A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik?…

Brandet vagy terméket építsünk? Online brandépítés lépései A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A…