Közösségi média marketing és a benne rejlő lehetőségek

Szeretnéd kihasználni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket? Mint minden más, a közösségi média marketing is folyamatos változásokon megy keresztül.

Fontos, hogy naprakészek legyünk és tudjuk tartani a lépést az aktuális trendekkel, ha sikereket szeretnénk elérni vállalkozásunkkal.

Miért használd a közösségi média marketinget?

A különböző közösségi média felületeken hirdetni komplex folyamat. Nem elegendő egy egyszeri kommunikáció, folyamatosan tartani kell a kapcsolatot a célcsoportunkkal.

Ezeken a weboldalakon közösségek alakulnak ki a vállalkozás és a potenciális vagy már meglévő vásárló, valamint a többi vásárló között. A jó és a rossz tapasztalatok ugyanolyan gyorsan terjedhetnek vállalkozásunkról.

Az emberek egyre több időt töltenek a közösségi média oldalakon és alkalmazásokban, ezen belül legtöbbet a Facebookon és Instagramon.

Elérhetünk fiatalabb és idősebb célcsoportot is egyaránt, akik úton útfélen használják ezeket az alkalmazásokat a telefonjukon. Mi azt valljuk, hogy legyünk ott, ahol a vásárlóink is vannak.

Közösségi média marketing és a benne rejlő lehetőségek

A hirdetések mellett lehetőségünk van és szükséges is tartalmakat megosztanunk az érdeklődőknek, hogy információkat osszunk meg és növeljük a jelenlétünket a közösségi médiában.

Fontos, hogy kommunikáljunk a vásárlóinkkal és reagáljunk a felmerülő kérdésekre és igényekre. Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy növeljük a lojalitásukat, ugyanakkor plusz feladat a válallkozásunknak.

A Facebook és az Instagram elérhető adatokat tárol a látogatóidról statisztika formájában, amiket egy algoritmus folyamatosan figyel és kielemzi neked, hogy azt szabadon használhasd az eredményességed növelésének érdekében.

Milyen szempontok alapján tudjuk célozni a hirdetésünket

Fontos, hogy a létrehozott hirdetésekkel akkor tudod eredményesen értékesíteni termékeidet és szolgáltatásaidat, ha a lehető legpontosabb célzással eljuttatod azt a célközönséged számára.

Ilyenek például a következők:

  • Nem és életkor
  • Földrajzi helyek (lakhely, tartózkodási hely, utazási cél)
  • Végzettség
  • Iskola vagy munkahely
  • Munkahelyi pozíció
  • Érdeklődési kör és hobbi
  • Közelgő életesemények
  • Párkapcsolati státusz
Neked milyen eredményeid vannak a közösségi médiában?

Ha szeretnéd fokozni az online jelenléted, beszéljünk az elképzeléseidről!

A közösségi média marketing előnyei

Kiváló célzási lehetőséget kínál a Facebook, az Instagram és a LinkedIn is. Más marketing eszközökkel szemben jóval alacsonyabb elérési költsége van a hirdetéseknek ezeken az oldalakon.

A weboldalunkon már korábban járó látogatóknak remarketing kampányokat indíthatunk. Olyan hasznos statisztikákat kapunk, amik alapján folyamatosan javíthatjuk a kampányaink hatékonyságát.

Ezek a közösségi média felületek nagyon jól erősítik a fogyasztó hűséget, ha az üzleti oldalunkkal rendszeresen foglalkozunk, töltünk fel tartalmat.

Az aktív látogatások eredményeképpen javul a weboldalunk közösségi média pontjai, így támogatva a SEO/keresőoptimalizálást.

Közösségi média marketing csatornák

Több közösségi média marketing csatorna is elérhető, amiből célszerű kiválasztani a válallkozásunk számára a legfontosabbakat, ahol elérjük a célközönségünket. Fektessünk minél nagyobb hangsúlyt az általunk nagyobb prioritású oldalnak.

Facebook

Manapság a legjobban elterjed közösségi média felület világszerte. Az oldal elsősorban a személyes kapcsolataink megerősítésére és fenntartására szolgál. Emellett a hirdetési rendszere igen részletes tervezési lehetőséget biztosít, hogy növeljük a hirdetéseink eredményességét.

Instagram

META közösségi hálózat része, elsősorban képi és videó tartalmak megosztására szolgál. Legfőbb célcsoport ezen a felületen a fiatalok, akik magasabb kategóriás termékekre és szolgáltatásokra is fogékonyak. Ezt a felületet leginkább azoknak javasoljuk, akik rendelkeznek minőségi vizuális tartalmakkal.

LinkedIn

B2B és HR központú vállalkozásoknak szinte elvárás a LinkedIn-en való jelenlét. A munkaerő toborzáson kívül kiváló üzleti kapcsolati tőkét is építhetünk az oldalon keresztül. Kifejezetten szakembereknek létrehozott közösségi felület, a Facebookkal ellentétben nem a baráti viszonyokat próbálja erősíteni, hanem az üzleti kapcsolatokat.

Youtube

Ez egy nyilvános videómegosztó felület, ahol megoszthatjuk videóinkat és megnézhetjük a mások által feltöltött tartalmakat is. Ha van lehetőségünk folyamatos minőségi és kreatív tartalmat létrehozni, akkor érdemes belevágni. Hirdetéseket a Google Ads oldalán keresztül tudunk létrehozni.

Pinterest

A pinterest hasonlóan az Instagramhoz képi tartalmak megosztásával tevékenykedik. Hirdetéseinket a Pinterest Business-en keresztül tudjuk létrehozni. Növelhetjük célközönségünk táborát, márka vagy termék ismeretségünket. Növeld üzleted forgalmát, győzd meg leendő vásárlóidat, hogy miért vásároljanak nálad.

Közösségi média marketing és a benne rejlő lehetőségek

Ha Facebook hirdetés, akkor Facebook Pixel

A Facebook Pixel egy olyan követőkód, aminek a segítségével a Facebook képes lesz a lehető legpontosabban követni a hirdetéseid eredményeit és hatékonyságát. Nagyban hasonlít a Google Analytics működési elvéhez.

Mindössze egy rövid kódrészletet kell beillesztenünk a weboldalunk forráskódjába a működéséhez. WordPress alapú weboldalak esetén ezt már plugin segítségével is megoldhatjuk.

Fontos, hogy mérd az eredményeket

Legyen szó bármely közösségi média marketing eszközről, elengedhetetlen, hogy mérjük a hirdetések hatékonyságát, valamint a weboldalunk forgalmát. Alap dolog, sokan mégsem szánnak rá elég időt, hogy kielemezzék az eredményeket.

A legfontosabb eredménymutatók a CPC (Cost per Click), azaz kattintásonkénti költség, ami megmutatja mennyit fizettél egy adott kattintásért, a CPA (Cost per Action), azaz konverziónkénti költség, ami megmutatja mennyibe került egy konverzió a hirdetésednél.

Hogyan érhetsz el jobb eredményeket a social platformokon?

Díjmentes konzultációnk keretében eláruljuk hogyan kivitelezhető.

Online időpontfoglalás
Ha szeretnél mindent egy helyen tudni és más teendőidre összpontosítani, akkor egyeztessünk egy konzultációs időpontot és beszéljünk az elképzeléseeidről!
További cikkek
  • All Posts
  • Blog
Scroll to Top