Van egy jó terméked vagy szolgáltatásod, de nem olyanok az eredmények, mint amiket szeretnél? Fejlődnél, de nem elegendőek az értékesítések száma?
Biztosan több féle módszert kipróbálsz, mielőtt úgy döntesz, hogy felveszed a kapcsolatot egy marketing ügynökséggel. Lássuk, milyen szempontokat vegyünk figyelembe a marketing jellegű együttműködések során.
Hogyan válassz marketing szolgáltatót?
Elkezdesz keresni az internetes felületeken, megkérdezed ismerőseidet, munkatársaidat, ki mit ajánlana. Elképzelhető, hogy már személyesen is felvetted a kapcsolatot néhány ügynökséggel és döntés előtt állsz.
Minden ügynökség ajánlata hasonló, mégis több dologban különbözik, egyik ilyen tényező az ár. Felmerülhet benned a kérdés, hogy a legolcsóbbat válaszd költséghatékonyság szempontból, esetleg a legdrágábbat, mert az biztosan annyira jó is lesz neked, de ne dönts elhamarkodottan!
Biztos vagyok benne, hogy más területen sem a legolcsóbb szolgáltatót vagy terméket választod, hiszen fontos, hogy a legjobbat kapd. Mindenek előtt nézz körül, hogy akiktől ajánlatot kapsz, milyen területeken tevékenykednek, mennyire specializálódtak az adott szolgáltatásokra. Gyűjtsd össze és tedd fel nekik a kérdéseidet, hogy ne maradjanak benned bizonytalan kérdések.
Ha szeretnél biztosra menni, fel kell keltsék benned az érdeklődést, de ezen túlmenően meg is kell bíznod bennük. Ehhez elengedhetetlen, hogy jól kommunikáljanak,és hogy minden kérdésedre és igényedre megoldást kínáljanak a Te igényeidet szem előtt tartva.
Válassz olyan marketing ügynökséget, aki úgy tekint a vállalkozásodra és úgy foglalkozik vele, mint ahogyan azt te is tennéd.
Fontos az átláthatóság
Szinte természetes, hogy betekintést nyerj a kampányaidba és hogy tudd, mennyit költ egy ügynökség a Te számládra, és hogy ezekkel milyen eredményeket értek el.
Teljes hozzáférést biztosítanak az Analytics fiókhoz és adatokhoz, Google Ads és Facebook hirdetési fiókokhoz. Bármikor dönthetsz úgy, hogy csökkenteni, esetleg növelni szeretnéd a költségvetést, vagy módosítani szeretnéd a meglévő kampányaidat.
Legyen egy kapcsolattartód
Ki ne akarná, hogy legyen egy kapcsolattartója a megbízott ügynökségnél, akihez szinte bármikor fordulhatunk, ha kérdésünk vagy észrevételünk lenne?
Több ügynökségnél is erre kiemelt fontossággal tekintenek, hogy a felmerülő igényeket, esetenként hibajavításokat rövid időn belül megoldják. Ez a hozzáállás növeli a megbízott partnerba vetett bizalmunkat és megnyugtató, hogy jó kezekben vannak a marketing feladataink.
Egy jó együttműködés
A legfontosabb alapja egy jó együttműködésnek a bizalom és a pontos elszámolás. Mindemellett több más szempontot is figyelembe vehetünk, miket szeretnénk a partnerünktől kapni.
Amiket biztosan elvárhatunk, és pozitív szempontok az együttműködés során:
- Tartsa a hatáidőket, amiket vállalt, esetleges csúszás esetén időben értesítsen
- Legyenek motiváltak, érezzék magukénak a feladatokat, tekintség magukénak a kitűzött célokat
- Reagáljanak rövid időn belül a kérdéseidre, még ha csak egy visszajelzést kapsz is először, hogy dolgoznak az adott kérdés megoldásán/megválaszolásán
- Legyen minőségi a munka kivitelezése, azt kapd amit elképzeltél, vagy még annál is jobbat
Határozzátok meg a céljaidat
A közös együttműködés alapja, hogy határozd meg a céljaidat, mit akarsz elérni a marketing ügynökség segítségével. A partner vállalkozás segít nagyobb betekintést nyerni a célpiacod szokádaiba, és hogy miként válnak a potenciális jelöltek vásárlóvá.
Egy jó ügynökség sokat kérdez, hiszen minden apró részletre kíváncsi a vásárlóiddal/ügyfélköröddel kapcsolatban, hogy megtudja miért választják a Te termékeidet/szolgáltatásaidat, esetlegesen mi lehet az, amiért még nem fordultak hozzád. Ha megérti az ügyfeleid gondolkodását, akkor sokkal eredményesebben és gyorsabban fog dolgozni.
Azok az érdeklődők, akikben jó benyomást keltesz, nagyobb eséllyel lesznek ügyfeleid a közeljövőben.
Pozitív visszajelzések
Igazán jó dolog egy marketing ügynökséggel együttműködni, ha olyan eredményeket kapsz, amikre számítottál, vagy még azt is felülmúlják. Abban a pillanatban érzed úgy, hogy bárcsak már korábban is meghoztad volna a döntést, mert a vállalkozásodnak régóta erre volt szüksége.
Legközelebb ha valaki azt kérdezi tőled, dolgoztál-e már marketing partnerrel, bátran mered mondani, hogy igen, sokkal könnyebb és gyorsabb lett így a munka, valamint a felesleges terheket is levették a válladról.
A marketing együttműködés összegezve
A kivitelezők olyan partnerek, akikkel fontos és hasznos foglalkozni. Ha jól választasz, az eredmények magukért fognak beszélni.
A közös munka elején fontos, hogy tisztázzátok mik a céljaid, mit szeretnél elérni az együttműködés során. Ezért nem árt, ha már egy konkrét brief kidolgozásával kezdetek.
Ismertesd a célpiacodat, meglévő és leendő vásárlóidnak a szokásait, miért választanak, vagy még miért nem választottak téged.
Elengedhetetlen, hogy minden kérdésre választ kapj, ahogy hasonlóan a kivitelező is, az eredményes munka érdekében.