Hatékony landing oldalt szeretnél? Hoztunk néhány hasznos tippet!
A digitális marketing világában a landing oldalak kulcsfontosságú szerepet játszanak. De vajon miért van szükség egy jól megtervezett céloldalra, és hogyan lehet az a lehető leghatékonyabb? Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan hozhatsz létre egy hatékony landing oldalt, amely növeli a konverziós rátákat és javítja az online marketing eredményeidet.
Mi is az a landing oldal?
Egy landing oldal/ céloldal, egy olyan weboldal, amely kifejezetten arra van tervezve, hogy a látogatókat egy specifikus művelet elvégzésére ösztönözze, mint például egy termék megvásárlása, feliratkozás egy hírlevélre, vagy a részvétel egy eseményen. Ellentétben egy átlagos honlappal, amely többféle információt és lehetőséget kínál, a landing oldal egyetlen célra fókuszál: a konverziós célra.
A célunk az, hogy a lehető legtöbb látogatót meggyőzzük arról, hogy cselekedjen, ezt nevezzük konverziónak. Amikor az érdeklődők oda kattintanak a weboldalunkon, ahova irányítottuk őket, ezzel támogatva a céljaink elérését.
A landing page a reklámkampányainkat támogató online marketing eszköz, aminek az a fő célja, hogy növelje a konverziós arányunkat.
Miért fontos a landing oldal?
- Több adatot és betekintést nyerhetsz
Egy jól kialakított landing oldal lehetőséget biztosít arra, hogy mélyebb betekintést nyerj a látogatóid viselkedésébe. - Javítja a fizetett hirdetéseid teljesítményét
A releváns és jól megtervezett landing oldalak magasabb minőségi pontszámot érhetnek el a hirdetési platformokon (pl. Google Ads), ami nagyobb forgalmat generál. - Több konverziót érhetsz el
A konverziós ráta növelése érdekében a landing oldalak célzott üzenetekkel és egyértelmű call-to-action (CTA) gombokkal rendelkeznek. - Növeli a branded ismertségét
Az oldal dizájnjában és tartalmában megjelenő konzisztencia erősíti a márkaidentitást.
Mit tartalmazzon egy hatékony landing oldal?
Tartalmazza a branded színeit és a logót
Azonnal felismerhető legyen a márkád, a landing oldalad legyen összhangban a weboldalad megjelenésével. Gondolunk itt ez alatt a színvilágra, stílusbeli megjelenésre.
Legyen minimalista a landing oldalad
Ugye Te sem szereted a sallangokat? Tisztán, egyszerűen kell kommunikálni a lényeget. Ragadd meg a látogatók figyelmét rövid, de lényegretörő, hasznos tartalommal, ami miatt úgy érzik, megtalálták, amire szükségük van.
Válassz ütős főcímet
A főcímed legyen rövid és célravezető, ragadja meg a látogató figyelmét és keltse fel az érdeklődését. Az igazán hatékony főcím magába foglalja a landing oldal mondanivalóját és célját.
Használj vizuális elemeket
Használj hatásos képeket, videókat és animációkat, amelyek illeszkednek a branded színpalettájához. Folyamatosan növekvő számban használnak videós tartalmakat, animációkat, amik lekötik az oldal látogatóinak figyelmét.
Adj egyedi értékajánlatot
Mutatkozz be egy vonzó ajánlattal, amit a látogatók nem utasíthatnak vissza. Kínálj olyan ajánlatot, amiért megéri megadni az adataikat.
Legyen kiemelkedő CTA gomb
Szembetűnő és akcióra ösztönző Call To Action gomb, ami növeli a konverziós arányunkat.
Az adatok gyűjtésére használj feliratkozó űrlapot
Egyszerű és nem túl hosszú űrlap, amivel csak a szükséges adatokat kéred el.
Legyen megfelelő a landing oldal struktúrája
Vezesd a látogatót lépésről lépésre, egyenesen a konverziós célodig. Legyen gondosan felépített, átlátható és könnyen értelmezhető folyamatok.
Oszd meg a látogatókkal az értékeléseket és véleményeket
Bizonyítsd a megbízhatóságod korábbi ügyfeleid pozitív visszajelzéseivel. Ossz meg statisztikai adatokat és eredményeket a terméked vagy szolgáltatásod által.
Mutasd be az előnyeidet
Ismertesd, miért érdemes éppen a Te ajánlatodat választani. Tűnj ki a versenytársaid közül!
Beszéljünk az elképzeléseidről és a céljaidról!
A sikeres landing oldal titka
- Célkitűzés: Első és legfontosabb, hogy határozd meg a landing oldalad célját több szempontból is: – miről fog szólni: nyereményjátékot indítanál, vagy csak felmérést végeznél, esetleg egy ingyenes előadásra vagy tanulmányra szeretnéd rávenni az érdeklődőket? Ezek nagyon fontosak a csali kiválasztásakor.
- Forgalom és költségvetés: Értsd meg, hány látogatót és milyen költséggel szeretnél elérni. Határozd meg azt is, hogy hány feliratkozóra/ potenciális érdeklődőre van szükséged!
- Felhasználói útvonal: Tervezd meg, hogy a feliratkozókból hogyan lesznek vásárlóid. Ezeknek a lépéseknek a meghatározása elengedhetetlen ahhoz, hogy vásárlókká váljanak az érdeklődőid. Határozd meg, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást szeretnél eladni nekik a lépések végén!
- Egyszerűség és átláthatóság: Győződj meg róla, hogy az oldal könnyen érthető és gyorsan áttekinthető.
A landing oldalad látogatóinál az első másodpercekben dől el minden, hogy nyert ügyed van-e vagy sem. Győződj meg róla, hogy az oldalad egyszerűen átlátható, érthető, és nem vesz túl sok időt igénybe! Egy gyors áttekintést követően világossá kell váljon a látogatók számára miről szól az adott oldal.
Sokszor a kevesebb szó többet és mint amikor regényeket írsz. Kerüld a hosszú történeteket és a bonyolult érveléseket! A leendő vásárlód nem akar indokolatlanul több időt tölteni az oldaladon, mint ami szükséges.
Legyél hiteles, és ezt érd el a landing oldaladon néhány lépésben! Használj értékes jelzőket, pozitív visszacsatolásokat, amik növelik a látogatók bizalmát!
A hatékony landing oldalak típusai
Elsősorban megmlítenénk a lead generáló landing oldalakat. A lead fogalmat azokra az érdeklődőkre használjuk, akik érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. A lead generálás célja, hogy minél több látogatót vonzzunk a landing oldalra és belőlük minél több érdeklődőt generáljunk, adatokat szerezzünk, jellemzően az email címüket.
Ezt követik az úgynevezett opt-in oldalak, esetlegesen popup ablakok, amiknek az a célja, hogy a látogatók emailcímét megszerezzék, és azt követően hírlevek vagy különböző reklámanyagok által érjük el őket.
Ne feletkezzünk meg az átkattintást célzó landing oldalakról sem, amit gyakran használnak a webáruházak és a szolgáltatásaikat értékesítő cégek. Ezen az oldalon nem adatokat gyűjtünk, hanem a CTA ( Call To Action) gombra tereljük a látogatókat, amire kattintva tovább irányítja az adott termékre vagy szolgáltatásra. Ez a típus kifejezetten vásárlásra ösztönzi a látogatókat.
Keress meg minket és tervezzük meg miként érheted el céljaidat!
- All Posts
- Blog
Performance marketing a teljesítményre fókuszálva A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A brandépítés lépései…
Hatékony landing oldalt szeretnél? Hoztunk néhány hasznos tippet! A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik?…
Brandet vagy terméket építsünk? Online brandépítés lépései A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A…