Hatékony landing oldalt szeretnél? Hoztunk néhány hasznos tippet!

A digitális marketing világában a landing oldalak kulcsfontosságú szerepet játszanak. De vajon miért van szükség egy jól megtervezett céloldalra, és hogyan lehet az a lehető leghatékonyabb? Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan hozhatsz létre egy hatékony landing oldalt, amely növeli a konverziós rátákat és javítja az online marketing eredményeidet.

Mi is az a landing oldal?

Egy landing oldal/ céloldal, egy olyan weboldal, amely kifejezetten arra van tervezve, hogy a látogatókat egy specifikus művelet elvégzésére ösztönözze, mint például egy termék megvásárlása, feliratkozás egy hírlevélre, vagy a részvétel egy eseményen. Ellentétben egy átlagos honlappal, amely többféle információt és lehetőséget kínál, a landing oldal egyetlen célra fókuszál: a konverziós célra.

A célunk az, hogy a lehető legtöbb látogatót meggyőzzük arról, hogy cselekedjen, ezt nevezzük konverziónak. Amikor az érdeklődők oda kattintanak a weboldalunkon, ahova irányítottuk őket, ezzel támogatva a céljaink elérését.

A landing page a reklámkampányainkat támogató online marketing eszköz, aminek az a fő célja, hogy növelje a konverziós arányunkat.

Miért fontos a landing oldal?

  1. Több adatot és betekintést nyerhetsz
    Egy jól kialakított landing oldal lehetőséget biztosít arra, hogy mélyebb betekintést nyerj a látogatóid viselkedésébe.
  2. Javítja a fizetett hirdetéseid teljesítményét
    A releváns és jól megtervezett landing oldalak magasabb minőségi pontszámot érhetnek el a hirdetési platformokon (pl. Google Ads), ami nagyobb forgalmat generál.
  3. Több konverziót érhetsz el
    A konverziós ráta növelése érdekében a landing oldalak célzott üzenetekkel és egyértelmű call-to-action (CTA) gombokkal rendelkeznek.
  4. Növeli a branded ismertségét
    Az oldal dizájnjában és tartalmában megjelenő konzisztencia erősíti a márkaidentitást.
Hatékony landing oldalt szeretnél? Néhány hasznos tipp

Mit tartalmazzon egy hatékony landing oldal?

Tartalmazza a branded színeit és a logót

Azonnal felismerhető legyen a márkád, a landing oldalad legyen összhangban a weboldalad megjelenésével. Gondolunk itt ez alatt a színvilágra, stílusbeli megjelenésre.

Legyen minimalista a landing oldalad

Ugye Te sem szereted a sallangokat? Tisztán, egyszerűen kell kommunikálni a lényeget. Ragadd meg a látogatók figyelmét rövid, de lényegretörő, hasznos tartalommal, ami miatt úgy érzik, megtalálták, amire szükségük van.

Válassz ütős főcímet

A főcímed legyen rövid és célravezető, ragadja meg a látogató figyelmét és keltse fel az érdeklődését. Az igazán hatékony főcím magába foglalja a landing oldal mondanivalóját és célját.

Használj vizuális elemeket

Használj hatásos képeket, videókat és animációkat, amelyek illeszkednek a branded színpalettájához. Folyamatosan növekvő számban használnak videós tartalmakat, animációkat, amik lekötik az oldal látogatóinak figyelmét.

Adj egyedi értékajánlatot

Mutatkozz be egy vonzó ajánlattal, amit a látogatók nem utasíthatnak vissza. Kínálj olyan ajánlatot, amiért megéri megadni az adataikat.

Legyen kiemelkedő CTA gomb

Szembetűnő és akcióra ösztönző Call To Action gomb, ami növeli a konverziós arányunkat.

Az adatok gyűjtésére használj feliratkozó űrlapot

Egyszerű és nem túl hosszú űrlap, amivel csak a szükséges adatokat kéred el.

Legyen megfelelő a landing oldal struktúrája

Vezesd a látogatót lépésről lépésre, egyenesen a konverziós célodig. Legyen gondosan felépített, átlátható és könnyen értelmezhető folyamatok.

Oszd meg a látogatókkal az értékeléseket és véleményeket

Bizonyítsd a megbízhatóságod korábbi ügyfeleid pozitív visszajelzéseivel. Ossz meg statisztikai adatokat és eredményeket a terméked vagy szolgáltatásod által.

Mutasd be az előnyeidet

Ismertesd, miért érdemes éppen a Te ajánlatodat választani. Tűnj ki a versenytársaid közül!

Egy valóban hatékony landing oldalra van szükséged? Mi segítünk elkészíteni!

Beszéljünk az elképzeléseidről és a céljaidról!

Hatékony landing oldalt szeretnél? Néhány hasznos tipp

A sikeres landing oldal titka

  • Célkitűzés: Első és legfontosabb, hogy határozd meg a landing oldalad célját több szempontból is: – miről fog szólni: nyereményjátékot indítanál, vagy csak felmérést végeznél, esetleg egy ingyenes előadásra vagy tanulmányra szeretnéd rávenni az érdeklődőket? Ezek nagyon fontosak a csali kiválasztásakor.
  • Forgalom és költségvetés: Értsd meg, hány látogatót és milyen költséggel szeretnél elérni. Határozd meg azt is, hogy hány feliratkozóra/ potenciális érdeklődőre van szükséged!
  • Felhasználói útvonal: Tervezd meg, hogy a feliratkozókból hogyan lesznek vásárlóid. Ezeknek a lépéseknek a meghatározása elengedhetetlen ahhoz, hogy vásárlókká váljanak az érdeklődőid. Határozd meg, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást szeretnél eladni nekik a lépések végén!
  • Egyszerűség és átláthatóság: Győződj meg róla, hogy az oldal könnyen érthető és gyorsan áttekinthető.

A landing oldalad látogatóinál az első másodpercekben dől el minden, hogy nyert ügyed van-e vagy sem. Győződj meg róla, hogy az oldalad egyszerűen átlátható, érthető, és nem vesz túl sok időt igénybe! Egy gyors áttekintést követően világossá kell váljon a látogatók számára miről szól az adott oldal.

Sokszor a kevesebb szó többet és mint amikor regényeket írsz. Kerüld a hosszú történeteket és a bonyolult érveléseket! A leendő vásárlód nem akar indokolatlanul több időt tölteni az oldaladon, mint ami szükséges.

Legyél hiteles, és ezt érd el a landing oldaladon néhány lépésben! Használj értékes jelzőket, pozitív visszacsatolásokat, amik növelik a látogatók bizalmát!

A hatékony landing oldalak típusai

Elsősorban megmlítenénk a lead generáló landing oldalakat. A lead fogalmat azokra az érdeklődőkre használjuk, akik érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. A lead generálás célja, hogy minél több látogatót vonzzunk a landing oldalra és belőlük minél több érdeklődőt generáljunk, adatokat szerezzünk, jellemzően az email címüket.

Ezt követik az úgynevezett opt-in oldalak, esetlegesen popup ablakok, amiknek az a célja, hogy a látogatók emailcímét megszerezzék, és azt követően hírlevek vagy különböző reklámanyagok által érjük el őket.

Ne feletkezzünk meg az átkattintást célzó landing oldalakról sem, amit gyakran használnak a webáruházak és a szolgáltatásaikat értékesítő cégek. Ezen az oldalon nem adatokat gyűjtünk, hanem a CTA ( Call To Action) gombra tereljük a látogatókat, amire kattintva tovább irányítja az adott termékre vagy szolgáltatásra. Ez a típus kifejezetten vásárlásra ösztönzi a látogatókat.

Több érdeklődőre van szükséged?

Keress meg minket és tervezzük meg miként érheted el céljaidat!

Online időpontfoglalás
Ha szeretnél mindent egy helyen tudni és más teendőidre összpontosítani, akkor egyeztessünk egy konzultációs időpontot és beszéljünk az elképzeléseeidről!
További cikkek
  • All Posts
  • Blog
Scroll to Top