Google megjelenés: SEO vagy PPC?

2021.06.28.
Posted in Blog
2021.06.28. BRANDRE FEL

Google megjelenés – SEO, PPC: SEM

A SEM (Search Engine Marketing/keresőmarketing) sokaknak egyet jelent a Google keresőben elért helyezéssel. Lehetőleg az első oldalon, vagy az első 3 helyezett közötti megjelenés a cél. Valóban, a keresőmarketing az online marketing egy olyan fajtája, aminek az eszközeivel a weboldalunk láthatóságát növelhetjük a keresők találati listáin. A SEO és a PPC alkotja a SEM-et, keresőmarketinget.

A SEO (Search Engine Optimization) nem más, mint a keresőoptimalizálás, a weboldalak organikus (nem fizetett) megjelenésének javítása. Ez egy olyan folyamat, ami bár “ingyenes”, ugyanakkor egy lassú folyamat, de a hatása hosszú távon élvezhető. Minél jobb helyezést érünk el az adott kulcsszavakra és minél többször jelenünk meg weboldalunkkal, annál több látogatót szerezhetünk a keresőből.

A Google találati listájának felső pozícióira más módon is be lehet kerülni, méghozzá PPC (Pay Per Click) fizetett hirdetéssel. Ez egy kattintás alapú hirdetési forma.  Ahol nem csak a kattintás, hanem a konverzió után is fizethetünk. Egy napi fix költségkereten belül tudsz  hirdetni a potenciális ügyfeleidnek.

Amit célszerű figyelembe venned

  • PPC fizetős hirdetéssel azonnali eredményeket érhetsz el, a SEO eredménye akár több hónap is lehet
  • Egy jól optimalizált, felhasználóbarát weboldal számos látogatót hozhat, a fizetett hirdetésnél is hatékonyabban
  • a  SEO a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, ami hosszútávon olcsóbb
  • PPC kampányok addig nyújtanak azonnali eredményeket, amíg fizetsz érte, ha kimerül a keret, azonnal megszűnik
  • Egy jól beállított PPC kampány sokszor eredményesebben konvertál az organikus megjelenéssel szemben

Akkor melyiket válasszam?

Amit még az elején fontos eldöntenünk, hogy azonnali eredményre van-e  szükségünk, vagy kezdetben kevesebb találattal is beéred és hosszú távra tervezel.

Ha a válaszod az, hogy azonnali eredményt érnél el, akkor az eredmények fenntarthatóságának érdekében elengedhetetlen a hirdetések finanszírozásának költségét biztosítanod.

Ez legyen egy általad meghatározott havi fix költségkeret, aminek napi szintű költségét te határozhatod meg a Google Ads hirdetések beállítása során.

Abban az esetben, ha hosszú távon gondolkodsz, és szeretnél költséghatékonyan növekedni, akkor válaszd a SEO-t. A PPC csak addig hatékony, amíg tudod fizetni, a keresőoptimalizálással kisebb befektetésekkel nagyobb eredményeket is elérhetsz.

Kerülj be az első 3 közé az általad hasznosnak ítélt kulcsszavakra és szerezd meg a potenciális ügyfeleidet!

Néhány hasznos tanács a Google megjelenéshez és a SEO barát weboldal kialakításához

Tartsd szemed előtt a keresőmotorok működését. A Google keresőmotor algoritmusai folyamatosan változnak, a weboldalak helyezései időszakosan újra rangsorolódnak. Ha megérted az alapvető működését, a kulcsszavak optimalizálását és a minőségi tartalmak létrehozását, biztos előnnyel indulsz az online piaci versenyben.

Kutasd fel a releváns kulcsszavakat, mert ezek a keresőoptimalizálás alapvetői elemei. Használj kulcsszókutató eszközöket, akár a Google Trends oldalt, akár a Google Ads kulcsszótervezőjét, vagy például a SEMrush szoftverét. Válassz olyan kulcsszavakat, amik relevánsak és informatívak a vállalkozásod szempontjából, és amit mások is gyakran használnak a keresések során.

Optimalizáld a weboldalad, mert a Google megjelenés során fotos és elengedhetetlen, hogy a címsorok, a meta leírások és a tartalmak relevánsak és informatívak legyenek. Használj képi elemeket, figyelj oda azok alt tagjeire, adj hozzá külső és belső hivatkozásokat, és szerezz külső hivatkozásokat amik a weboldaladra mutatnak.

Írj minőségi tartalmat, mert ez fontos a Google megjelenéshez és a Google hirdetések hatékonyságához. Készíts olyan tartalmakat, amik jól megfogalmazott tartalmakkal vannak tele és vonzzák a látogatókat, növelik az elköteleződésüket. Az elkészült tartalmakat juttasd el minél több emberhez akár fórumokon, közösségi médiában vagy hirdetéseken keresztül.

Hogyan tud segítségedre lenni a BRANDRE Fel?

A BRANDRE Fel Digitális Marketing Ügynökség full service szolgáltatásaival lefedi a partnerei igényeit, és azt a lehető legrövidebb idő alatt a legnagyobb hatékonysággal végzi el.

Az elvégzett szolgáltatások mellett tanácsadást is biztosítunk, hogy feltárjuk a további lehetőségeket, amikkel növelheted vállalkozásod hatékonyságát, optimalizálhatod a Google megjelenésed, és felveheted a versenyt a konkurens vállalkozásokkal.

Ha úgy érzed segítségre van szükséged a Google megjelenés fokozosában és jobb pozíció elérésében, fordulj hozzánk bizalommal és beszéljünk az elképzeléseidről, céljaidról!

Üzenetet a kapcsolat oldalon keresztül tudsz küldeni a részünkre.