Rengeteg olyan vállalkozás van, akik szeretnének bizonyos kulcsszavakra a Google kereső első oldalán, illetve annak tetején megjelenni. Ezáltal is növelve bevételüket, kihasználva a keresőmarketing lehetőségeit. De hogyan induljunk el? Fontos beszélnünk a SEO és a PPC fogalmáról és ezek lehetőségeiről.
Google megjelenés – SEO, PPC: SEM
A SEM (Search Engine Marketing/keresőmarketing) sokaknak egyet jelent a Google keresőben elért helyezéssel. Lehetőleg az első oldalon, vagy az első 3 helyezett közötti megjelenés a cél. Valóban, a keresőmarketing az online marketing egy olyan fajtája, aminek az eszközeivel a weboldalunk láthatóságát növelhetjük a keresők találati listáin. A SEO és a PPC alkotja a SEM-et, keresőmarketinget.
A SEO (Search Engine Optimization) nem más, mint a keresőoptimalizálás, a weboldalak organikus (nem fizetett) megjelenésének javítása. Ez egy olyan folyamat, ami bár „ingyenes”, ugyanakkor egy lassú folyamat, de a hatása hosszú távon élvezhető. Minél jobb helyezést érünk el az adott kulcsszavakra és minél többször jelenünk meg weboldalunkkal, annál több látogatót szerezhetünk a keresőből.
A Google találati listájának felső pozícióira más módon is be lehet kerülni, méghozzá PPC (Pay Per Click) fizetett hirdetéssel. Ez egy kattintás alapú hirdetési forma. Ahol nem csak a kattintás, hanem a konverzió után is fizethetünk. Egy napi fix költségkereten belül tudsz hirdetni a potenciális ügyfeleidnek.
Amit célszerű figyelembe venned
- PPC fizetős hirdetéssel azonnali eredményeket érhetsz el, a SEO eredménye akár több hónap is lehet
- Egy jól optimalizált, felhasználóbarát weboldal számos látogatót hozhat, a fizetett hirdetésnél is hatékonyabban
- a SEO a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, ami hosszútávon olcsóbb
- PPC kampányok addig nyújtanak azonnali eredményeket, amíg fizetsz érte, ha kimerül a keret, azonnal megszűnik
- Egy jól beállított PPC kampány sokszor eredményesebben konvertál az organikus megjelenéssel szemben
Akkor melyiket válasszam?
Amit még az elején fontos eldöntenünk, hogy azonnali eredményre van-e szükségünk, vagy kezdetben kevesebb találattal is beéred és hosszú távra tervezel.
Ha a válaszod az, hogy azonnali eredményt érnél el, akkor az eredmények fenntarthatóságának érdekében elengedhetetlen a hirdetések finanszírozásának költségét biztosítanod.
Ez legyen egy általad meghatározott havi fix költségkeret, aminek napi szintű költségét te határozhatod meg a Google Ads hirdetések beállítása során.
Abban az esetben, ha hosszú távon gondolkodsz, és szeretnél költséghatékonyan növekedni, akkor válaszd a SEO-t. A PPC csak addig hatékony, amíg tudod fizetni, a keresőoptimalizálással kisebb befektetésekkel nagyobb eredményeket is elérhetsz.
Kerülj be az első 3 közé az általad hasznosnak ítélt kulcsszavakra és szerezd meg a potenciális ügyfeleidet!