Google megjelenés: SEO vagy PPC?

Rengeteg olyan vállalkozás van, akik szeretnének bizonyos kulcsszavakra a Google kereső első oldalán, illetve annak tetején megjelenni. Ezáltal is növelve bevételüket, kihasználva a keresőmarketing lehetőségeit. De hogyan induljunk el? Fontos beszélnünk a SEO és a PPC fogalmáról és ezek lehetőségeiről.

Google megjelenés – SEO, PPC: SEM

SEM (Search Engine Marketing/keresőmarketing) sokaknak egyet jelent a Google keresőben elért helyezéssel. Lehetőleg az első oldalon, vagy az első 3 helyezett közötti megjelenés a cél. Valóban, a keresőmarketing az online marketing egy olyan fajtája, aminek az eszközeivel a weboldalunk láthatóságát növelhetjük a keresők találati listáin. A SEO és a PPC alkotja a SEM-et, keresőmarketinget.

SEO (Search Engine Optimization) nem más, mint a keresőoptimalizálás, a weboldalak organikus (nem fizetett) megjelenésének javítása. Ez egy olyan folyamat, ami bár “ingyenes”, ugyanakkor egy lassú folyamat, de a hatása hosszú távon élvezhető. Minél jobb helyezést érünk el az adott kulcsszavakra és minél többször jelenünk meg weboldalunkkal, annál több látogatót szerezhetünk a keresőből.

A Google találati listájának felső pozícióira más módon is be lehet kerülni, méghozzá PPC (Pay Per Clickfizetett hirdetéssel. Ez egy kattintás alapú hirdetési forma.  Ahol nem csak a kattintás, hanem a konverzió után is fizethetünk. Egy napi fix költségkereten belül tudsz  hirdetni a potenciális ügyfeleidnek.

Google megjelenés: SEO vagy PPC? De hogyan induljunk el?

Amit célszerű figyelembe venned

  • PPC fizetős hirdetéssel azonnali eredményeket érhetsz el, a SEO eredménye akár több hónap is lehet
  • Egy jól optimalizált, felhasználóbarát weboldal számos látogatót hozhat, a fizetett hirdetésnél is hatékonyabban
  • a  SEO a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, ami hosszútávon olcsóbb
  • PPC kampányok addig nyújtanak azonnali eredményeket, amíg fizetsz érte, ha kimerül a keret, azonnal megszűnik
  • Egy jól beállított PPC kampány sokszor eredményesebben konvertál az organikus megjelenéssel szemben

Akkor melyiket válasszam?

Amit még az elején fontos eldöntenünk, hogy azonnali eredményre van-e  szükségünk, vagy kezdetben kevesebb találattal is beéred és hosszú távra tervezel.

Ha a válaszod az, hogy azonnali eredményt érnél el, akkor az eredmények fenntarthatóságának érdekében elengedhetetlen a hirdetések finanszírozásának költségét biztosítanod.

Ez legyen egy általad meghatározott havi fix költségkeret, aminek napi szintű költségét te határozhatod meg a Google Ads hirdetések beállítása során.

Abban az esetben, ha hosszú távon gondolkodsz, és szeretnél költséghatékonyan növekedni, akkor válaszd a SEO-t. A PPC csak addig hatékony, amíg tudod fizetni, a keresőoptimalizálással kisebb befektetésekkel nagyobb eredményeket is elérhetsz.

Kerülj be az első 3 közé az általad hasznosnak ítélt kulcsszavakra és szerezd meg a potenciális ügyfeleidet!

Segítségre van szükséged? Készséggel állunk a rendelkezésedre!

Vegyük fel a kapcsolatot és beszéljünk a kérdéseidről!

Néhány hasznos tanács a Google megjelenéshez és a SEO barát weboldal kialakításához

Tartsd szemed előtt a keresőmotorok működését. A Google keresőmotor algoritmusai folyamatosan változnak, a weboldalak helyezései időszakosan újra rangsorolódnak. Ha megérted az alapvető működését, a kulcsszavak optimalizálását és a minőségi tartalmak létrehozását, biztos előnnyel indulsz az online piaci versenyben.

Kutasd fel a releváns kulcsszavakat, mert ezek a keresőoptimalizálás alapvetői elemei. Használj kulcsszókutató eszközöket, akár a Google Trends oldalt, akár a Google Ads kulcsszótervezőjét, vagy például a SEMrush szoftverét. Válassz olyan kulcsszavakat, amik relevánsak és informatívak a vállalkozásod szempontjából, és amit mások is gyakran használnak a keresések során.

Optimalizáld a weboldalad, mert a Google megjelenés során fotos és elengedhetetlen, hogy a címsorok, a meta leírások és a tartalmak relevánsak és informatívak legyenek. Használj képi elemeket, figyelj oda azok alt tagjeire, adj hozzá külső és belső hivatkozásokat, és szerezz külső hivatkozásokat amik a weboldaladra mutatnak.

Írj minőségi tartalmat, mert ez fontos a Google megjelenéshez és a Google hirdetések hatékonyságához. Készíts olyan tartalmakat, amik jól megfogalmazott tartalmakkal vannak tele és vonzzák a látogatókat, növelik az elköteleződésüket. Az elkészült tartalmakat juttasd el minél több emberhez akár fórumokon, közösségi médiában vagy hirdetéseken keresztül.

Hogyan tud segítségedre lenni a BRANDRE FEL?

A BRANDRE Fel Digitális Marketing Ügynökség full service szolgáltatásaival lefedi a partnerei igényeit, és azt a lehető legrövidebb idő alatt a legnagyobb hatékonysággal végzi el.

Az elvégzett szolgáltatások mellett tanácsadást is biztosítunk, hogy feltárjuk a további lehetőségeket, amikkel növelheted vállalkozásod hatékonyságát, optimalizálhatod a Google megjelenésed, és felveheted a versenyt a konkurens vállalkozásokkal.

Ha úgy érzed segítségre van szükséged a Google megjelenés fokozosában és jobb pozíció elérésében, fordulj hozzánk bizalommal és beszéljünk az elképzeléseidről, céljaidról!

Üzenetet a kapcsolat oldalon keresztül tudsz küldeni a részünkre.

Még nem vagy biztos a döntésedben? Segítünk, hogy meghozhasd a számodra legjobb döntést!

Egyeztessünk egy időpontot, neked mikor lenne alkalmas egy díjmentes konzultáció!

Online időpontfoglalás
Ha szeretnél mindent egy helyen tudni és más teendőidre összpontosítani, akkor egyeztessünk egy konzultációs időpontot és beszéljünk az elképzeléseeidről!
További cikkek
  • All Posts
  • Blog
Scroll to Top