Brandet vagy terméket építsünk? Online brandépítés lépései

Számodra mi a legfontosabb? Brandet vagy terméket építsünk? A termékek és szolgáltatások változhatnak, de a vállalkozásadra minden követőd emlékezni fog. Beszéljünk az online brandépítés lépéseiről.

Miért fontos a brand és a brandépítés?

Napról napra bővülő piacon vagyunk jelen, ahol a már meglévő brandekhez számos új csatlakozik. Az, hogy a leendő vásárlók közül ki melyiket válassza,  nagyban függ attól, hogy mennyire ismerik vagy tudnak-e azonosulni vele.

Fontos, hogy bizalmat építsünk és megbízzanak bennünk, hogy jó választásnak tartsák a termékeinket vagy szolgáltatásainkat. A fogyasztók többsége leginkább az általa ismert márkák közül választ vásárlása során.

Akkor lesz igazán erős a márkád,  ha egyenként végig járod a márkaépítés lépéseit. Persze időigényes, viszont ha jól csinálod, kamatostul meg fog térülni.

Brandet vagy terméket építsünk? Online brandépítés lépései

Milyen brandépítés létezik?

Egyik gyakran használt brandépítési típus a céges márkaépítés, aminek fő célja, hogy a vállalkozásnak egy olyan egyedi és a többi közül kitűnő brandet hozzon létre, amivel felveheti a versenyt és lekörözheti versenytársait. Legfontosabb, hogy az érdeklődőkben pozitív benyomást keltsen a cég márkája.

Ehhez kapcsolódik a termékek és szolgáltatások brandje, hiszen minden terméknek van, akár tudatos,  akár nem. Az értékesítésük mértékét nagyban befolyásolhatja azok értéke és ismerettsége, valamint a potenciális vásárlók körében az elfogadottsága.

Másik fő típus a személyes brandépítés, ami sokszor az influencerekre, kiemelkedő sportolókra jellemző. Fontos, hogy a személy egy időtálló kapcsolatot építsen ki a követőivel. Ennek elengedhetetlen eleme a bizalom, hiszen ha megbíznak benne, akkor hallgatni is fognak rá, akár egy vásárlás során is.

A brandépítés lépései

Ha az eddigiek felkeltették az érdeklődésed, tarts velünk és megosztjuk veled a tudatos brandépítés lépéseit.

1. A célközönség meghatározása, vagyis a buyer persona

Korábbi cikkünkben beszéltünk az inbound marketingről, amiben már említettük a célpiac meghatározását és a vásárlók bizalmának kiépítését, így ha nem olvastad még, érdemes időt szánnod rá.

Határozd meg a számodra ideális célközönséget, akik sokszor elérhetetlenek. Ha már vannak vásárlóid, azokból könnyebben ki tudsz indulni, hogy ki mit és miért vásárol tőled.

Hogyan is kell ezt elképzelni? Tételezzük fel, hogy van egy adott terméked vagy szolgáltatásod X összegért. Te úgy gondolod, hogy ez kifejezetten az adott korosztályú, foglalkozású és adott vonzáskörzetben élő nőknek és/vagy férfiaknak ideális választás. Képzeld el, hogy őket milyen kommunikációs csatornákon és milyen módon érnéd el úgy, hogy hass az érzelmeikre.

2. Válassz egy ügyet, ami mellé állsz, legyen üzeneted

Felmerülhet a kérdés, hogy de milyen ügyet válassz, ami mellé állhatsz? Lehet ez a környezetvédelem, amihez a terméked vagy szolgáltatásod hozzájárul. Lehet akár tudományos-technikai haladást támogató is.

Fontos, hogy legyen küldetése a márkádnak, és hogy kommunikáld azt a célcsoportoddal, hogy tudják, megoldást kínálsz számukra.

3. Miért téged válasszanak a leendő vevőid?

Biztosan sokan mások is kínálnak a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz hasonlót a piacon, így kifejezetten fontos hogy kitűnj a tömegből.  Mondd el a célcsoportodnak, hogy te miben vagy más, mint a többiek, miért válasszanak téged, miért leszel te az ideális választás.

Emelkedj ki egy olyan pozitív előnnyel a versenytársaid közül, ami abból a szempontból egyedivé teszi a vállalkozásodat. Lehet ez egy apróság vagy valami személyes, amitől a vásárlód fontosnak érzi magát. Ez egy kiváló eszköz a brandépítésben.

Segítségre van szükséged? Készséggel állunk a rendelkezésedre!

Engedd, hogy segítsünk! Kérj időpontot díjmentes konzultációnkra!

Brandet vagy terméket építsünk? Online brandépítés lépései

4. Branded megjelenése a külvilág felé

Bár ezzel nem mondunk újdonságot, de fontos beszélnünk róla, hogy a vállalkozásodnak szüksége lesz egy egységes arculatra, amely tartalmazza az egyedi logótokat, akár egy brandbookot, névjegykártyát, céges papírt, és még a weblapotok is ennek tudatában készüljön.

Persze néha a kevesebb több, és az egyszerű a nagyszerű, a legfontosabb, hogy képviselje a válallkozásod és annak mondanivalóját.

A brandépítés során válasszatok egy olyan egységes megjelenést, amit munkatársaiddal tudtok képviselni, és a kommunikációtokban is megjelenik majd.

5. Brandismertség növelése marketing eszközökkel

Ha fontos a branded növekedése, akkor minél több embernek meg kell ismernie. Ehhez szükség van arra, hogy hasznád a céges marketinged különböző módokon és megjelenési platformokon.

Használj tartalommarketinget, amellyel folyamatosan kommunikálsz az érdeklődőiddel. Olyan tartalmat ossz meg, amikből kiderül, hogy szakértője vagy az adott témának, és hogy segítségükre lehetsz, ha téged választanak. Megteheted mindezt írásban, videóban vagy képi formátumban.

SEO/keresőoptimalizálás egy nagyon hasznos eszköze annak, hogy pozicionáld magad a keresőkben adott kulcsszavakra. Végezzetek kulcsszókutatást, készítsetek az adott kulcsszavakra releváns és érdekes tartalmat.

Legyél jelen a különböző  közösségimédia platformokon, mint például a FacebookonInstagramonTikTokon, Youtubeon, Pinteresten és LinkedInen. Válaszd ki ezek közül azokat, ahol a potenciális vásárlóid jelen vannak.

Szeretnéd növelni a branded értékét és ismeretségét?

Vegyük fel a kapcsolatot és tervezzük meg a brandépítés lépéseit!

Online időpontfoglalás
Ha szeretnél mindent egy helyen tudni és más teendőidre összpontosítani, akkor egyeztessünk egy konzultációs időpontot és beszéljünk az elképzeléseeidről!
További cikkek
  • All Posts
  • Blog
Scroll to Top