Inbound marketing – Vállalkozásod marketingjének alapjai

Az inbound marketing jelenti a vállalkozás marketingjének alapjait. Kellő idő és energia befektetéssel számos lehetőség nyílik meg előttünk. Ez egy hosszú távú folyamat, de idővel beérnek az eredmények.

Miről szól az inbound marketing?

Az inbound marketing az online marketing eszközök közül az értékteremtést, a tájékoztatást és a minőségi kiszálgálást támogatják. Segítenek kiépíteni a vásárlói lojalitást és bizalmat, értéket és szakértői/megbízható márkát teremtenek.

Egyik hasznos eszköze az értékteremtésnek a tartalommarketing, továbbá landing pagek, email marketing, keresőoptimalizálásközösségi média marketingPPC fizetett hirdetések és lead generálás. Az inbound marketing egy új stratégia a régóta használt outbound marketinggel szemben, ami csupán a figyelem megszerzésére szolgál például az alábbi eszközökkel:

  • televízióhirdetések
  • rádióhirdetések
  • nyomtatott sajtó
  • szórólapok, brossúrák, plakátok
  • hideghívások
  • események, rendezvények
Inbound marketing - vállalkozásod marketingje teljeskörűen

Az inbound marketing lépései

A BRANDRE Fel Digitális Marketing Ügynökség egyik fő motiváló ereje az inbound marketing, aminek segítségével partnereink fejlődését is biztosítjuk.

Ez a marketing típus 7 fő lépésből áll, a célpiac kiválasztásától kezdődően az eredmények folyamatos fejlesztésééig. Erről szeretnék egy kicsit bővebben beszélni, hogy mik is ezek a lépések.

Ki a célpiacod? Alkoss ideális célcsoportot/buyer personát!

Első, de akár nevezhetnénk nulladik lépésnek is, ami elengedhetetlen, hogy tudd kiknek készíted majd a tartalmaidat, kik azok a fogyasztói célközönségek, akiket el akarsz érni az inbound marketing élménnyel.

Akkor fogsz tudni igazán érdekes és hasznos tartalmakat készíteni, ha a potenciális vevőd a kampány minden egyes sorában magára ismer. Ezért mielőtt belevágnál a marketing folyamatok közepébe, gondold át és tervezd meg, hogy kik a legideálisabb vásárlóid!

Szeretnéd feltérképezni a célcsoportod és a konkurenciáid?

Engedd, hogy segítsünk! Kérj időpontot díjmentes konzultációnkra!

Derítsd ki, hogy mik a célcsoportod legnagyobb problémái!

Az inbound marketing lényege, hogy a választott célcsoport problémáira nyújt megoldást. Ha már egy ideje jelen vagy a piacon, akkor biztosan rögtön tudni fogod mik azok, amikben a segítségükre lehetsz. Azért célszerű néhány eszköz segítségét is igénybevenned, hogy minden felmerülő problémát összegyűjts.

Elsősorban hasznos, szórakoztató információkat, később pedig teljeskörű megoldást kínálhatsz termék vagy szolgáltatás formájában a leendő vásárlóidnak. Persze ezért fontos, hogy részletesen megismerd a problémájukat, hogy mióta tart, mivel próbálkozott, stb.

Ha például táplálkozási tanácsadással foglalkozol, akkor készíthetsz tartalmat táplálkozási problémákról, vitamin hiányról, egészséges étel receptekről, fogyókúra tippekről, mert ezek mind szorosan kapcsolódnak a témához és az ide tartozó célcsoport problémáiról ad tájékoztatást.

Hol éred el a vevőid? Válassz ki 1-2 online csatornát, amin aktívan kommunikálsz hozzájuk!

Ez a lépés szintén fontos az inbound marketing folyamán, hiszen azokra a platformokra kell majd tartalmakat készítened, ahol a legtöbben jelen vannak a célcsoportodból.

A nem megfelelő kommunikációs csatorna kiválasztása esetén minden befektetett idő és energia kárbavész. Ezért végezzünk előzetes felmérést a különböző közösségi média felületeken, hogy megtaláljuk őket. Ilyen alternatíva lehet a FacebookInstagramTik-Tok, Linkedin és a Pinterest.

Ha megtaláltad őket, akkor összpontosíts azokra a felületekre és lásd el őket hasznos tartalommal!

Mit néznek és olvasnak szívesen a vevőid? Publikálj rendszeresen tartalmakat!

Tervezd meg egy hónapra előre, hogy mikor és milyen cikkeket, videókat vagy egyedi kreatív tartalmakat osztasz meg a célcsoportoddal! Ha ez megvan, akkor egyszerűen előre beidőzítheted azokat a választott közösségi média felületeken.

A tartalomfogyasztási szokások eltérőek lehetnek csatornánként, így alakítsd az adott felületnek megfelelően a tartalmaidat.

Inbound marketing - vállalkozásod marketingje teljeskörűen

Szeretsz horgászni? Állíts össze egy ingyenesen letölthető “csalit”!

Az inbound marketing egyik lényeges lépése a csali, amit ingyenesen elérhetővé teszünk a célcsoportunknak. Fontos, hogy elegendő mennyiségű adadtot gyűjtsd be róluk, ilyen például az email cím, amire hírlevelet küldesz, akár telefonszám, de igény szerint más adatokat is megszerezhetsz törvényes keretek között egy ütős csali anyaggal.

Egy hagyományos lead generálás központi eleme és az egyik legjobb módszer arra, hogy követőid hűséges tartalom fogyasztóvá formáld.

Lead gondozás, automaziált kampányok

Ha már olvassák vagy nézik a tartalmaidat és igényelte a csalidat, akkor előtted a lehetőség, hogy a leadből vásárlót generálj. Fordíts rá elegendő időt és energiát, hogy kialakíts olyan folyamatokat, aminek végeredményeként vásárolni fog az érdeklődőd.

Erre vonatkozóan létrehozhatsz lead követő kampányokat, amik segítségével automatizálhatod az utánkövetést és további lépések felé terelheted őket, aminek a végén a vásárlás áll. Erre jellemzően hírlevél kampányokat szoktunk felépíteni, amiket előre megírunk és beidőzítünk.

Fejleszd tovább az inbound marketing folyamataidat!

Ha összeállt a teljes rendszer, akkor ne érd be ennyivel, kövesd nyomon a hatékonyságát, optimalizáld hogy minél eredményesebb legyen! Tartsd szem előtt, hogy a célcsoportod igényei miként változnak az idő előrehaladtával!

Itt már alkalmazhatod a fizetett PPC kampányokat is célzott hirdetések formájában. Ha már egy szűrt célközönségnek hirdetsz, akkor a célcsoportod nagyobb eséllyel fog rákattintani a hirdetésedre és megtekinteni a tartalmaidat.

Segítségre van szükséged az inbound marketingben?

Vegyük fel a kapcsolatot és beszéljünk a céljaidról!

Online időpontfoglalás
Ha szeretnél mindent egy helyen tudni és más teendőidre összpontosítani, akkor egyeztessünk egy konzultációs időpontot és beszéljünk az elképzeléseeidről!
További cikkek
  • All Posts
  • Blog
Scroll to Top