Performance marketing a teljesítményre fókuszálva
A performance marketing az online sikered kulcsa, aminek középpontjában a teljesítmény áll. Az online jelenlétünk során elengedhetetlenek a maximalista konverziós arányok és a folyamatos növekedés. A sikeres stratégia garantáltan jó eredményeket hoz.
Mit értünk performance marketing alatt?
Ez egy olyan marketing eszköz, ami kizárólag a konverziókra fókuszál a kampányaink során. Legyen az egy webshop rendelés, vagy egy landing page konverzió, a lényeg, hogy egy jól mérhető adattal tudjuk optimalizálni.
Fontos megjegyezni, hogy leginkább azok a vállalkozások tudják élvezni az előnyeit, akiknek van értékelhető online jelenlétük, beleértve a konverziók követését és mérését. Hiszen a performance marketing az eredményekre épül, így kizárólag az ügyfelek által végrehajtott – számunkra releváns – konverziókért fizetünk.
Kiválóan támogatja a gyors növekedést és az értékesítést, segít a hirdetés költségének hatékonyabb elosztását és a konverziós ráták eredményességét. Célja a meghatározott KPI-ok (kulcsfontosságú teljesítménymutatók) alapján mérhető ROI (befektetett költség megtérülése) elérése.
Hogyan tudjuk mérni a hatékonyságát?
A performance marketinget jellemzően fizetett hirdetéseknél használjuk, abból a célból, hogy értéket teremtsünk. Persze minden más olyan marketing folyamat is ide tartozik, ahol a teljesítményt tudjuk pontosan mérni és van eredménye.
Tehát ide tartoznak a PPC kampányok, az email marketing, affiliate és influencer marketing is.
A hatékonyság érdekében fontos meghatározni a KPI-t (kulcsteljesítmény-mutatót), ami az adott célkitűzés időbeli és számszerűsíthető mérőszáma.
Mindemellett fontos szempont a ROI (befektetés megtérülése), amit a performance marketing maximalizál. A kampány költsége és az elérhető bevétel különbözetét tartalmazza. Annak érdekében, hogy növeljük az értékét, fontos, hogy a kampányok folyamatosan optimalizálva legyenek.
A ROAS (az egy egységnyi hirdetésköltségre eskő megtérülés) méri a kampányok megtérülését az elköltött hirdetési költségre alapozva. A marketing ügynökségeknél igen gyakran használt mérőszám, ami alapján az ügyfelek is könnyen értékelhetik a kampányok teljesítményét és eredményességét.
Bővebben a Wikipédia felületén olvashatsz: https://hu.wikipedia.org/wiki/Analitika
Mennyi idő alatt hoz eredményt a performance marketing?
Ez a marketing eszköz más eszközökhöz képest gyorsabban segít elérni a kitűzött céljaidat és a várt eredményeket, gyorsan mérhető és optimalizálható. Más kampányok esetén hosszabb időre van szükség, hogy tudjuk mérni az eredményeket.
Ezért is mondjuk azt, hogy egy kiemelkedően hatékony és kontrollálható folyamat. Persze az online viselkedések és változások nagyban befolyásolhatják a kampányainkat, de rövid időn belül tudunk reagálni rájuk, és optimalizálhatjuk a további hatékonyságot szem előtt tartva.
Neked mik az üzleti terveid az idei évre? Beszéjünk róla!
A performance marketingben rejlő lehetőségek
Még nagyon sokáig velünk fog maradni a vállalkozások marketingjében, és sokaknak az egyik legprovokatívabb stratégai fog eszükbe jutni.
A folyamatos piaci, és online technikai változások változtatni fogják a stratégiákat, mint például a GDPR szabályozás és a 3rd party sütik kivezetése (consent mode v2), viszont a teljesítmény fókuszú marketing továbbra is ígéretes módszer.
A vállalkozások többsége jelen van a digitális piacon, akik még nincsenek, hamarosan ők is csatlakoznak, hiszen fontos, hogy felvegyék a versenyt a konkurenciájukkal, és elérjék a leendő ügyfeleiket.
Az online marketing egyik legfontosabb alappillére az eredmények mérhetősége, amire a jövőben is igény lesz.
6 performance marketing csatorna:
- Közösségi média: A marketingesek és a vállalkozások jelentős része a közösségi médiát használja a célközönségének az eléréséhez. Ezeken a felületeken könnyen kapcsolatba léphetünk velük, támogatva kattintás alapú hirdetésekkel.
- Vizuális hirdetések: Ezekkel szinte mindenhol találkozhatunk, közösségi médiában, mások weboldalain, videó lejátszókon. Ezek a hirdetési formák kifejezetten kreatívak, amelyek felkeltik a leendő ügyfelek érdeklődését.
- Tartalommarketing: A tartalommarketing platformok lehetőséget biztosítanak arra, hogy közzétedd a célcsoportodnak készített tartalmaidat. Ilyen például a TikTok, a Facebook, és más hasonló webhelyek.
- Natív hirdetések: Ezek a hirdetési felületek úgy működnek, mintha a hirdetésünk az adott felülethez tartoznának, így nem feltétlenül tűnnek valódi hirdetésnek.
- Keresőmarketing: Ez az eszköz magában foglalja a keresőoptimalizálást. Lehetővé teszi, hogy a keresőmotorokban a lehető legjobb helyezést szerezzék meg maguknak a vállalkozások adott kulcsszavakra. Ez hosszútávon díjmentesen generálhat forgalmat a weboldalunknak.
- Affiliate marketing: Olyan szponzorált tartalom, ami pénzbeli cserét biztosít egy válallkozás és tartalomgyártó között.
Beszéljünk róla, hogy mi mindenben lehetünk a segítségedre!
- All Posts
- Blog
Performance marketing a teljesítményre fókuszálva A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A brandépítés lépései…
Hatékony landing oldalt szeretnél? Hoztunk néhány hasznos tippet! A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik?…
Brandet vagy terméket építsünk? Online brandépítés lépései A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A…