Keresőoptimalizálás – Kerülj Te is a Google első oldalára
- A keresőoptimalizálás alapjai
- Off-Page keresőoptimalizálás
- Engedd, hogy segítsünk! Kérj időpontot díjmentes konzultációnkra!
- On-Page keresőoptimalizálás
- Technikai keresőoptimalizálás
- Jó kulcsszóválasztással az eredményes SEO-ért
- Mérd a keresőoptimalizálás eredményeit
- Díjmentes konzultációnk keretében eláruljuk hogyan kivitelezhető.
Mi is az a keresőoptimalizálás? Engedd meg, hogy bevezessünk az alapokba és eláruljunk néhány titkot!
Valószínűleg Te is azért vagy itt, mert foglalkoztat a kérdés, hogyan kerülhetnél a Google első oldalára bizonyos kulcsszavak esetén, megelőzve a versenytársaidat. Ha jól végezzük az optimalizálást, akkor az egyik legjobban megtérülő befektetésünk lehet.
Egy korábbi bejegyzésünkben már beszéltünk a Google megjelenésről – SEO vagy PPC témakörben. Most szeretnénk részletesebben beszélni a keresőoptimalizálásról.
Angolul Search Engine Optimization, ennek rövidítéséből jön a SEO. Ez nem más, mint a weboldalunk organikus megjelenésének javítása a különböző keresőkben. Célunk, hogy általunk meghatározott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjünk el az organikus (díjmentes) találatok között.
A keresőoptimalizálás alapjai
A keresőoptimalizálás hatékonysága függ számos tényezőtől, ezek jellemzően az alábbiak:
- Off page keresőoptimalizálás: értékes tartalmakkal bíró ránk mutató linkek
- On page keresőoptimalizálás: a SEO alapja egy hatékony weblap, valamint a forráskódba írható, a keresőmotokok számára látható kulcsszavak feltöltése
- Technikai keresőoptimalizálás: mennyire van szerkezetileg jól felépítve a weboldal
Ezeken kívül további tényezők is befolyásolhatják a helyezésünket a rangsorolások során, de alapvetően ezek határozzák meg.
A SEO-nak különböző szintjei vannak:
- Basic SEO – beállítások a tartalomra
- Alap SEO – Kulcsszókutatás, landing oldalak
- Minimal SEO – Linkgyűjtés és SEO stratégia
- Folyamatos On Site SEO – Rendszeres tartalombővítés
- Folyamatos teljes SEO – Folyamatos linképítés és tartalom bővítés
- Teljeskörű SEO – PR cikkek, tartalom marketing, SMM, szemantikus web
Off-Page keresőoptimalizálás
Azokat a tevékenységeket és faktorokat is tartalmazza, amik a weboldalunkon kívül zajlanak, de a mi oldalunkra is hatással vannak. Ilyenek például a visszamutató linkek, a hivatkozó oldalak hitelessége.
Minél több hiteles forrásból hivatkoznak weboldalunkra külső forrásokból, annál jobb helyezést fogunk elérni a keresőkben. Időszakosan érdemes ezeket ellenőrizni, hogy lássuk, hogyan befolyásolják pozícióinkat.
Engedd, hogy segítsünk! Kérj időpontot díjmentes konzultációnkra!
On-Page keresőoptimalizálás
Egy weboldal esetében az alábbi elemek optimalizálását tartsuk szem előtt:
- elsődleges kulcsó
- oldal címe és URL-je
- címsorok H1-H6
- meta leírás
- képek címe és alt text
- tartalom – bekezdések, szöveg
- tartalomjegyzék
- kulcsszó sűrűség
Technikai keresőoptimalizálás
Amikor egy oldal optimalizálásával foglalkozunk, érdemes a technikai SEO-val kezdeni. Ez az alapja a keresőkben való indexálásnak, így tudja majd értelmeznia SEO elemeket weboldalunkon a kereső algoritmusa.
Itt is figyelembe vehetünk több tényezőt, mint például a weboldal sebességét, az UX-et, azaz felhasználói élményt, és az oldal mobilbarát kialakítását. Az utóbbi ma már minden weboldal esetén elvárt.
Jó kulcsszóválasztással az eredményes SEO-ért
Számos kulcsszókutatási eszköz létezik, amiket szabadon használhatunk a releváns kulcsszavak meghatározására. Ez kiemelten fontos, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikre keresnek a látogatóink, és valóban eredményeket és látogatókat hozhatnak nekünk.
Hiába vagy az elsők között adott kulcsszavakra, ha nem éred el vele a célcsoportodat. Nem releváns látogatókkal pedig nehéz lesz értékesíteni a weboldaladon keresztül.
A kulcsszókutatás tehát elengedhetetlen eszköze a keresőoptimalizálásnak. Vegyük számításba a szinonímákat is, és azokat a hasonmás kulcsszavakat, amikről másoknak ugyanaz a szó juthat eszébe.
Mérd a keresőoptimalizálás eredményeit
Ne érd be annyival, hogy az adott kulcsszavakra kiemelkedő helyezést érsz el, kövesd nyomon a tartalmaid látogatottságát, a kulcsszóhelyezések mozgását időszakosan. A weboldaladon történő látogatásoknak a követésére kiváló eszköz a Google Analytics.
Összehasonlíthatod, hogy egy korábbi időponthoz képest hogyan teljesít a weboldalad, milyen forgalmi forrásokból érkeznek a látogatóid és milyen tartalmakat tekintenek meg az oldaladon, mennyi időt töltenek el rajta, konvertálnak-e.
Díjmentes konzultációnk keretében eláruljuk hogyan kivitelezhető.
- All Posts
- Blog
Performance marketing a teljesítményre fókuszálva A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A brandépítés lépései…
Hatékony landing oldalt szeretnél? Hoztunk néhány hasznos tippet! A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik?…
Brandet vagy terméket építsünk? Online brandépítés lépései A tartalomból: Miért fontos a brand és a brandépítés? Milyen brandépítés létezik? A…