Keresőoptimalizálás – Kerülj Te is a Google első oldalára

2022.01.20.
Posted in Blog
2022.01.20. BRANDRE FEL

Mi is az a keresőoptimalizálás? Engedd meg, hogy bevezessünk az alapokba és eláruljunk néhány titkot!

Valószínűleg Te is azért vagy itt, mert foglalkoztat a kérdés, hogyan kerülhetnél a Google első oldalára bizonyos kulcsszavak esetén, megelőzve a versenytársaidat. Ha jól végezzük az optimalizálást, akkor az egyik legjobban megtérülő befektetésünk lehet.

Egy korábbi bejegyzésünkben már beszéltünk a Google megjelenésről – SEO vagy PPC témakörben. Most szeretnénk részletesebben beszélni a keresőoptimalizálásról.

Angolul Search Engine Optimization, ennek rövidítéséből jön a SEO. Ez nem más, mint a weboldalunk organikus megjelenésének javítása a különböző keresőkben. Célunk, hogy általunk meghatározott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjünk el az organikus (díjmentes) találatok között.

A keresőoptimalizálás alapjai

A keresőoptimalizálás hatékonysága függ számos tényezőtől, ezek jellemzően az alábbiak:

  • Off page keresőoptimalizálás: értékes tartalmakkal bíró ránk mutató linkek
  • On page keresőoptimalizálás: a SEO alapja egy hatékony weblap, valamint a forráskódba írható, a keresőmotokok számára látható kulcsszavak feltöltése
  • Technikai keresőoptimalizálás: mennyire van szerkezetileg jól felépítve a weboldal

Ezeken kívül további tényezők is befolyásolhatják a helyezésünket a rangsorolások során, de alapvetően ezek határozzák meg.

A SEO-nak különböző szintjei vannak:

  1. Basic SEO – beállítások a tartalomra
  2. Alap SEO – Kulcsszókutatás, landing oldalak
  3. Minimal SEO – Linkgyűjtés és SEO stratégia
  4. Folyamatos On Site SEO – Rendszeres tartalombővítés
  5. Folyamatos teljes SEO – Folyamatos linképítés és tartalom bővítés
  6. Teljeskörű SEO – PR cikkek, tartalom marketing, SMM, szemantikus web
A SEO tényleg egy marketingfunkció, de bele kell építeni a termékbe, nem pedig rácsapni, mint a cukormázat, miután megsült a torta.

Duane Forrester

Off-Page keresőoptimalizálás

Azokat a tevékenységeket és faktorokat is tartalmazza, amik a weboldalunkon kívül zajlanak, de a mi oldalunkra is hatással vannak. Ilyenek például a visszamutató linkek, a hivatkozó oldalak hitelessége.

Minél több hiteles forrásból hivatkoznak weboldalunkra külső forrásokból, annál jobb helyezést fogunk elérni a keresőkben. Időszakosan érdemes ezeket ellenőrizni, hogy lássuk, hogyan befolyásolják pozícióinkat.

On-Page keresőoptimalizálás

Egy weboldal esetében az alábbi elemek optimalizálását tartsuk szem előtt:

  • elsődleges kulcsó
  • oldal címe és URL-je
  • címsorok H1-H6
  • meta leírás
  • képek címe és alt text
  • tartalom – bekezdések, szöveg
  • tartalomjegyzék
  • kulcsszó sűrűség

Technikai keresőoptimalizálás

Amikor egy oldal optimalizálásával foglalkozunk, érdemes a technikai SEO-val kezdeni. Ez az alapja a keresőkben való indexálásnak, így tudja majd értelmeznia SEO elemeket weboldalunkon a kereső algoritmusa.

Itt is figyelembe vehetünk több tényezőt, mint például a weboldal sebességét, az UX-et, azaz felhasználói élményt, és az oldal mobilbarát kialakítását. Az utóbbi ma már minden weboldal esetén elvárt.

Jó kulcsszóválasztással az eredményes SEO-ért

Számos kulcsszókutatási eszköz létezik, amiket szabadon használhatunk a releváns kulcsszavak meghatározására. Ez kiemelten fontos, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikre keresnek a látogatóink, és valóban eredményeket és látogatókat hozhatnak nekünk.

Hiába vagy az elsők között adott kulcsszavakra, ha nem éred el vele a célcsoportodat. Nem releváns látogatókkal pedig nehéz lesz értékesíteni a weboldaladon keresztül.

A kulcsszókutatás tehát elengedhetetlen eszköze a keresőoptimalizálásnak. Vegyük számításba a szinonímákat is, és azokat a hasonmás kulcsszavakat, amikről másoknak ugyanaz a szó juthat eszébe.

Mérd a keresőoptimalizálás eredményeit

Ne érd be annyival, hogy az adott kulcsszavakra kiemelkedő helyezést érsz el, kövesd nyomon a tartalmaid látogatottságát, a kulcsszóhelyezések mozgását időszakosan. A weboldaladon történő látogatásoknak a követésére kiváló eszköz a Google Analytics.

Összehasonlíthatod, hogy egy korábbi időponthoz képest hogyan teljesít a weboldalad, milyen forgalmi forrásokból érkeznek a látogatóid és milyen tartalmakat tekintenek meg az oldaladon, mennyi időt töltenek el rajta, konvertálnak-e.