Keresőoptimalizálás – Kerülj Te is a Google első oldalára

Mi is az a keresőoptimalizálás? Engedd meg, hogy bevezessünk az alapokba és eláruljunk néhány titkot!

Valószínűleg Te is azért vagy itt, mert foglalkoztat a kérdés, hogyan kerülhetnél a Google első oldalára bizonyos kulcsszavak esetén, megelőzve a versenytársaidat. Ha jól végezzük az optimalizálást, akkor az egyik legjobban megtérülő befektetésünk lehet.

Egy korábbi bejegyzésünkben már beszéltünk a Google megjelenésről – SEO vagy PPC témakörben. Most szeretnénk részletesebben beszélni a keresőoptimalizálásról.

Angolul Search Engine Optimization, ennek rövidítéséből jön a SEO. Ez nem más, mint a weboldalunk organikus megjelenésének javítása a különböző keresőkben. Célunk, hogy általunk meghatározott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjünk el az organikus (díjmentes) találatok között.

Keresőoptimalizálás - Kerülj Te is a Google első oldalára

A keresőoptimalizálás alapjai

A keresőoptimalizálás hatékonysága függ számos tényezőtől, ezek jellemzően az alábbiak:

  • Off page keresőoptimalizálás: értékes tartalmakkal bíró ránk mutató linkek
  • On page keresőoptimalizálás: a SEO alapja egy hatékony weblap, valamint a forráskódba írható, a keresőmotokok számára látható kulcsszavak feltöltése
  • Technikai keresőoptimalizálás: mennyire van szerkezetileg jól felépítve a weboldal

Ezeken kívül további tényezők is befolyásolhatják a helyezésünket a rangsorolások során, de alapvetően ezek határozzák meg.

A SEO-nak különböző szintjei vannak:

  1. Basic SEO – beállítások a tartalomra
  2. Alap SEO – Kulcsszókutatás, landing oldalak
  3. Minimal SEO – Linkgyűjtés és SEO stratégia
  4. Folyamatos On Site SEO – Rendszeres tartalombővítés
  5. Folyamatos teljes SEO – Folyamatos linképítés és tartalom bővítés
  6. Teljeskörű SEO – PR cikkek, tartalom marketing, SMM, szemantikus web

Off-Page keresőoptimalizálás

Azokat a tevékenységeket és faktorokat is tartalmazza, amik a weboldalunkon kívül zajlanak, de a mi oldalunkra is hatással vannak. Ilyenek például a visszamutató linkek, a hivatkozó oldalak hitelessége.

Minél több hiteles forrásból hivatkoznak weboldalunkra külső forrásokból, annál jobb helyezést fogunk elérni a keresőkben. Időszakosan érdemes ezeket ellenőrizni, hogy lássuk, hogyan befolyásolják pozícióinkat.

Szeretnél az elsők között lenni a Google oldalain?

Engedd, hogy segítsünk! Kérj időpontot díjmentes konzultációnkra!

On-Page keresőoptimalizálás

Egy weboldal esetében az alábbi elemek optimalizálását tartsuk szem előtt:

  • elsődleges kulcsó
  • oldal címe és URL-je
  • címsorok H1-H6
  • meta leírás
  • képek címe és alt text
  • tartalom – bekezdések, szöveg
  • tartalomjegyzék
  • kulcsszó sűrűség

Technikai keresőoptimalizálás

Amikor egy oldal optimalizálásával foglalkozunk, érdemes a technikai SEO-val kezdeni. Ez az alapja a keresőkben való indexálásnak, így tudja majd értelmeznia SEO elemeket weboldalunkon a kereső algoritmusa.

Itt is figyelembe vehetünk több tényezőt, mint például a weboldal sebességét, az UX-et, azaz felhasználói élményt, és az oldal mobilbarát kialakítását. Az utóbbi ma már minden weboldal esetén elvárt.

Keresőoptimalizálás - Kerülj Te is a Google első oldalára

Jó kulcsszóválasztással az eredményes SEO-ért

Számos kulcsszókutatási eszköz létezik, amiket szabadon használhatunk a releváns kulcsszavak meghatározására. Ez kiemelten fontos, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikre keresnek a látogatóink, és valóban eredményeket és látogatókat hozhatnak nekünk.

Hiába vagy az elsők között adott kulcsszavakra, ha nem éred el vele a célcsoportodat. Nem releváns látogatókkal pedig nehéz lesz értékesíteni a weboldaladon keresztül.

A kulcsszókutatás tehát elengedhetetlen eszköze a keresőoptimalizálásnak. Vegyük számításba a szinonímákat is, és azokat a hasonmás kulcsszavakat, amikről másoknak ugyanaz a szó juthat eszébe.

Mérd a keresőoptimalizálás eredményeit

Ne érd be annyival, hogy az adott kulcsszavakra kiemelkedő helyezést érsz el, kövesd nyomon a tartalmaid látogatottságát, a kulcsszóhelyezések mozgását időszakosan. A weboldaladon történő látogatásoknak a követésére kiváló eszköz a Google Analytics.

Összehasonlíthatod, hogy egy korábbi időponthoz képest hogyan teljesít a weboldalad, milyen forgalmi forrásokból érkeznek a látogatóid és milyen tartalmakat tekintenek meg az oldaladon, mennyi időt töltenek el rajta, konvertálnak-e.

Optimalizáld a weboldalad releváns kulcsszavakra!

Díjmentes konzultációnk keretében eláruljuk hogyan kivitelezhető.

Online időpontfoglalás
Ha szeretnél mindent egy helyen tudni és más teendőidre összpontosítani, akkor egyeztessünk egy konzultációs időpontot és beszéljünk az elképzeléseeidről!
További cikkek
  • All Posts
  • Blog
Scroll to Top