Olyan lehetőségeket és tippeket szeretnénk megosztani veletek, amikkel kezdőként vagy akár középhaladóként is jóval többet hozhatsz ki az egyik legnagyobb közösségi média felületen vállalkozásodból.
Ugye Te is hallottál már a LinkedIn-ről? Az egyik legnagyobb üzleti közösségi média, hasonló mint a Facebook, csak szakmai megközelítésben.
Mi is az a LinkedIn?
Egy kifejezetten szakembereknek létrehozott közösségi felület, ahol már több száz millió felhasználó van jelen a világ számos országából. A Facebook-kal ellentétben nem a baráti viszonyokat próbálja erősíteni, hanem különböző szakemberekkel erősíti a meglévő üzleti kapcsolatokat, vagy segít létrehozni újakat.
A közösségi oldalra ingyenesen lehet regisztrálni, azonban vannak prémium fiókok is, amik több funkciót tesznek elérhetővé számunkra. Nem csak a LinkedIn keresőjében, hanem a keresőkben is megtalálhatnak minket az érdeklődők.
Az egyik leghatékonyabb, sokak által kihasználatlan online marketing eszköz egy vállalkozás életében.
Ha szeretnéd felgyorsítani az üzleti kapcsolataiddal történő kapcsolatfelvételt, importálhatsz be külső listát – például gmailből – így megkönnyíted, hogy rátalálj már meglévő partnereidre.
A cégeknek elengedhetetlen, hogy rendelkezzenek LinkedIn profillal, mert ez az a platform, ahol potenciális ügyfeleket és partnereket szerezhetnek, valamint számukra a legjobb munkatársakat is.
Jóval hatékonyabban szerepel lead generálásban, mint más közösségi média felületek. Ehhez nem elegendő regisztrálni az oldalra, optimalizálnunk és kell a profilunkat/oldalunkat.
Ha már regisztráltál LinkedIn-re, hozd létre a céges oldalad
A céges oldal létrehozásának elengedhetetlen feltétele, hogy regisztráljunk, a bejelentkezést követően lehetőségünk lesz rá.
Ezt követően keresd meg a jobb felső sarokban található 9 négyzetből álló ikont (profilképed mellett) és kattints a jobb oldali menüsáv alján található Create a Comapny Page + menüpontra.
A megjelenő oldalon add meg vállalkozásod nevét, válassz egy linkedin.com/company/ kezdetű egyedi url-t, valamint oszd meg weboldalad címét, logód és néhány információt. Az adatok megadását követően kattints a create page gombra.
Ezzel el is készült a vállalkozásod LinkedIn oldala, amit már használatba vehetsz, viszont célszerű finomítani, hiszen ez még csak egy kezdetleges megjelenés. Állíthatsz be borítóképet, megoszthatsz bejegyzéseket, használhatsz hashtageket (címkéket).
Az oldal tetején a build your page állapotsáv jelzi, hány százalékban készültél el az üzleti oldaladdal.
Használjunk SEO-t/keresőoptimalizálást
A LinkedIn oldalak gyakran az első oldalon jelennek meg a keresők találatai között. Ennek előnyét számos vállalkozás élvezi, hiszen benne van a legjobb találatokban.
Több igen egyszerű módja is van a keresőoptimalizálásnak egy oldalon. Érdemes megadnunk az oldal leírását, használjunk kulcsszavakat. Törekedjünk a lényegretörő és kulcsszavakban gazdag tartalomra.
Kiemelkedően fontos, mert egy SEO barát LinkedIn oldal növeli az online jelenlétünket és megjelenésünket.
Készítsd kreatív tartalmakat, keltsd fel a célközönséged figyelmét
Ossz meg képeket, diagramokat, prezentációkat, vagy akár videós tartalmakat a követőiddel.
Néhány jó tanács, hogy jobb minőségű tartalmad legyen:
- Legyél lényegretörő, használj figyelemfelkeltő címeket
- Használj látványos grafikai vagy videós tartalmakat, hogy kitűnjön a tartalmad
- Készíts tömör, de releváns tartalmat a célközönségednek
- Ossz meg információt vagy tudást, kérdezz az olvasóidtól, vagy vedd rá őket, hogy vegyék fel a vállalkozásoddal a kapcsolatot
A gyakori és rendszeres bejegyzések és megosztások a LinkedIn felületen is fontosak ahhoz, hogy elérjük a követőinket. Célunk a célcsoportunk megtalálása és megtartása.
Hogyan szerezz több követőt
Ha szeretnénk növelni a válallkozásunk népszerűségét és jelenlétét a szakmai és piaci területünkön, akkor szükségünk lesz még több követőre.
Ha a látogatók látják, hogy aktívak vagyunk a LinkedIn üzleti oldalunkon, akkor pozitívan fogunk megjelenni a tudatukban, és fontos szereplőként fognak tekinteni ránk az adott piacon belül.
Helyezz el követés gombot a weboldaladon, amivel népszerűsítheted az üzleti oldalad. Ezzel is hozzájárulhatunk a közösségi felületen való növekedésünkhöz. Oszd meg más közösségi felületeken is, jusson el minél több emberhez.
Használj hashtageket
A jól megválasztott releváns hashtagek (kulcsszavak) használata rendkívül fontos ezen a felületen is.
Lehetőséged van lokális hashtageket is használni, ami lehet helyi, nemzeti vagy nemzetközi is akár. Használj az ügyfeleid elérésére specifikus kulcsszavakat. Lépj kapcsolatba hasonló témakörben tevékenykedő szakemberekkel.
Használd a négy-egy-egy szabályt
A négy-egy-egy szabály alapján minden negyedik bejegyzésednek repostnak, azaz újra megosztásnak kell lennie.
Ossz meg más weboldalról származó, de a vállalkozásodhoz valamilyen formában kapcsolódó szöveges vagy videós tartalmat.
Válassz olyan tartalmat, amivel a követőid kapcsolódhatnak egymással, így növelve a kapcsolatépítést.
Reagálj a követőid üzeneteire és kommentjeire, így növelve a hitelességed és a céged népszerűségét.